logo


Greek English German

photo prog

frontweek

  ΘΕΙΟΝ  ΚΗΡΥΓΜΑ

 p. kallinikos nikolaou

 Τό κήρυγμα γράφει καί ἐπιμελεῖται

  ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης

  κ. Καλλίνικος Νικολάου

 Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας

 Διαβάστε περισσότερα 

*************************

Η Ιερά Μητρόπολή μας παραθέτει τον απολογισμό

της Φιλανθρωπικής διακονίας

για το έτος 2017

 και για την ενημέρωση των πιστών της

 

Κ Α Τ Α Σ Τ Α Σ Ι Σ

ΕΜΦΑΙΝΟΥΣΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ

 ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΙΝ

 ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΊΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΒΥΡΩΝΟΣ & ΥΜΗΤΤΟΥ

 ΔΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017

 

 Διαβάστε περισσότερα

*************************

Προ της απολύσεως του Εσπερινού, στην σύντομη προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ ευχαρίστησε τους παριστάμενους Αρχιερείς, Ιερείς και τον κόσμο που προσήλθαν κατά την διάρκεια της Ακολουθίας.

Αύριο το πρωί θα τελεστεί πανηγυρική πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία. Το απόγευμα και ώρα 5:30 θα τελεστεί ο Μεθέορτος Εσπερινός και στην συνέχεια η λιτάνευση των Ιερών Λειψάνων, της Εικόνας του Αγίου Δημητρίου και της Παναγίας της Χοζοβιωτίσσης.

 

   ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καισαιριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ

Καισαριανή 23 Μαρτίου 2018

 

 Γιά τήν χρηματοδότηση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἀπό τό ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. πληροφοροῦμε τά ἑξῆς:

Διαβάστε περισσότερα

*****************************  

 

 Λαμπρά πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Καρεά


kaisarianis ag georgios1-3

Διαβάστε περισσότερα

***************************** 

Υπαίθρια Θεία Λειτουργία στην Πλατεία Αγίου Λαζάρου  

1

Διαβάστε περισσότερα

***********************

  Με λαμπρότητα πανηγύρισε ο ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Υμηττού

 kaisarianis euaggelismos1

  Διαβάστε περισσότερα

**************************

Πρός τό ἑκούσιον Πάθος Τοῦ Μητροπολίτου Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ

Πρός τό ἑκούσιον Πάθος

Τοῦ Μητροπολίτου Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ

 

Καθώς ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός πορεύεται πρός τό ἑκούσιο πάθος ἡ Ἐκκλησία καλεῖ τούς πιστούς καί τούς προτρέπει νά συμπορευθοῦν μέ τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό ἀκολουθώντας Τον ὄχι  στό μαρτύριο καί στήν θυσία τῆς ζωῆς, ἀλλά στήν ἑκούσια θυσία καί νέκρωση τῶν παθῶν καί τῶν ἐπιθυμιῶν τῆς ἁμαρτίας. Αὐτό εἶναι τό προσωπικό ἑκούσιο πάθος πού μᾶς ταυτίζει καί μᾶς ἑνώνει μέ τόν Σωτῆρα μας.     

            Πιστεύοντας ὁ κάθε ἄνθρωπος στόν ἀληθινό Θεό καί ἀποδεχόμενος τήν διδασκαλία, τό ἀπολυτρωτικό ἔργο τῆς θυσίας τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ κατά τήν προτροπή Του «πιστεύετε εἰς τόν Θεό καί εἰς ἐμέ πιστεύετε» (Ἰωάννου ιδ΄ 1) καί βαπτιζόμενος στό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος συντάσσεται μέ τόν Κύριο ἑνώνεται δηλαδή μαζί  Του. Αὐτή ἡ σύνταξη, ἡ ἕνωση, ἡ ταύτιση πραγματοποιεῖται μέ τήν ἐν Χριστῷ ζωή, ἡ ὁποία κατά τόν ἅγιο Νικόλαο Καβάσιλα ἐξελίσσεται σέ διάφορα στάδια μέ τήν συμμετοχή στά ἅγια Μυστήρια, ὅπως καί ἡ βιολογική ζωή μας ἔχει διάφορα στάδια καί ἡλικίες.

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πού ἐπιθυμοῦσε νά ἑνωθεῖ μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό (Πρός Φιλιππησίους γ΄ 9), ἀναλύει αὐτή τήν ἑκούσια πορεία τοῦ πιστοῦ γιά νά ἑνωθεῖ καί νά ταυτισθεῖ μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό ὡς ἑξῆς.  

            1. Συσταύρωση μετά τοῦ Χριστοῦ

Ἡ πρώτη ἐνέργεια εἶναι ἡ συσταύρωση τοῦ πιστοῦ μέ τόν Χριστό. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος μέ καύχηση διακηρύττει ὅτι «Χριστῷ συνεσταύρωμαι» (Πρός Γαλάτες β΄ 20). Ἡ συσταύρωση νοεῖται κατά τρεῖς τρόπους :

α΄. Ὡς συσταύρωση μέ τόν Χριστό θεωρεῖται ἡ ζωή πού εἶναι βασισμένη στήν πίστη τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος πέθανε ἑκούσια γιά χάρη τοῦ καθενός πιστοῦ ἀνθρώπου γιά νά τόν ἐλευθερώσει ἀπό τά πάθη τῆς ἁμαρτίας. Ἡ συνεπής ἀκολουθία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ θεωρεῖται θάνατος τοῦ ἀνυποτάκτου στό θέλημα τοῦ Θεοῦ θελήματος τοῦ ἀνθρώπου. Μέ τήν μίμηση τῆς ζωῆς τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ὁ ἄνθρωπος ταυτίζεται μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό καί νεκρώνει κάθε ἐμπαθῆ ἐπιθυμία. Γι’ αὐτό ὁ ἀπόστολος Παῦλος  ὁμολογεῖ ὅτι:

«Ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός· ὃ δὲ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ» (Γαλάτας β΄ 20)

Δηλαδή : « Καί δέ ζ πιά γώ, λλά ζε στό πρόσωπό μου Χριστός. Κι τωρινή σωματική μου ζωή εναι ζωή βασισμένη στήν πίστη μου στόν Υό το Θεο, πο μέ γάπησε καί πέθανε κούσια γιά χάρη μου »

β΄. Οἱ θυσίες καί οἱ κόποι ὅσων ἐπιτελοῦν διακονία στήν Ἐκκλησία γιά νά ἐντάξουν στήν Ἐκκλησία ψυχές, νά αὐξήσουν καί νά οἰκοδομήσουν τήν Ἐκκλησία ἀποτελοῦν κι αὐτές μία ἐπίσης μορφή συσταυρώσεως καί ταυτίσεως μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό.

Ὅπως ὁ Ἰησοῦς Χριστός θυσιάσθηκε γιά ὅλους ἔτσι καί οἱ ἐργάτες τοῦ θείου ἀμπελῶνα κοπιάζουν, μοχθοῦν, ἀγωνιοῦν θυσιάζονται ἑκούσια καλλιεργώντας τό γεώργιο τοῦ Θεοῦ κατά τόν ἀπόστολο Παῦλο πού λέγει, ἀπεθυνόμενος σοτύ Κορινθίους καί σέ ὅλα τά πνευματικά τέκνα του:

« εὶ γὰρ ἡμεῖς οἱ ζῶντες εἰς θάνατον παραδιδόμεθα διὰ ᾿Ιησοῦν, ἵνα καὶ ἡ ζωὴ τοῦ ᾿Ιησοῦ φανερωθῇ ἐν τῇ θνητῇ σαρκὶ ἡμῶν. ὥστε ὁ μὲν θάνατος ἐν ἡμῖν ἐνεργεῖται, ἡ δὲ ζωὴ ἐν ὑμῖν» (Πρός Κορινθίους Β΄ δ΄ 11-12)

Δηλαδή : «Δηλαδή εμαστε ζωντανοί, λλά κθέτουμε συνεχς τόν αυτό μας στό θάνατο γιά χάρη το ησο, στε νά φανερωθε στό θνητό μας σμα ζωή το ησο. Ἔτσι, μς μς πειλε συνεχς θάνατος, ν σες κερδίζετε τή ζωή»

γ΄. Ἄλλη μορφή συσταυρώσεως εἶναι ἡ νέκρωση τῶν παθῶν καί τῶν ἁμαρτωλῶν ἐπιθυμιῶν.

Ὁ μαθητής τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πού δέν εἶχε τά πάθη τῆς ἁμαρτίας ταυτίζεται μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὅταν καθιστᾶ ἀνενεργά καί νεκρά τά πάθη τῆς ἁμαρτίας, ὅπως διδάσκει ὁ ἀπόστολος Παῦλος:

«Οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίαις» (Πρός Γαλάτες ε΄ 24).

Δηλαδή : «Ἄλλωστε σοι εναι το Χριστο χουν σταυρώσει τόν μαρτωλό αυτό τούς μαζί μέ τά πάθη καί τίς πιθυμίες του».

* * * * *

            2. Συνταφή μετ’ Αὐτοῦ.

            Ἡ δεύτερη ἐνέργεια τοῦ πιστοῦ στήν πνευματική πορεία του νά ἑνωθεῖ μέ τόν Χριστό εἶναι νά ἐνταφιασθεῖ μαζί Του

            Ἡ συσταύρωση μέ τόν Χριστό πού φέρει τήν νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου ἐνεργεῖται μυστηριακά, μέ τό Μυστήριο τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος. Κατά τήν διδασκαλία τῶν ἀποστόλων, ὅταν ὁ ἄνθρωπος βαπτίζεται στό νερό θάπτεται καί ἀνασταίνεται. Θάπτεται ὁ ἄνθρωπος πού εἶναι ὑποταγμένος στήν ἁμαρτία καί στόν θάνατο καί ἀνίσταται ἕνας νέος ἄνθρωπος, πού ἐπειδή εἶναι ἑνωμένος μέ τόν Χριστό δέν ἀποθνήσκει, ἀλλά ζεῖ μαζί μέ τόν Χριστό αἰώνια.

«Νυνὶ δὲ ἐλευθερωθέντες ἀπὸ τῆς ἁμαρτίας δουλωθέντες δὲ τῷ Θεῷ ἔχετε τὸν καρπὸν ὑμῶν εἰς ἁγιασμόν, τὸ δὲ τέλος ζωὴν αἰώνιον. 2τὰ γὰρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος, τὸ δὲ χάρισμα τοῦ Θεοῦ ζωὴ αἰώνιος ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν» (Πρός Ρωμαίους στ΄ 22-24)

Δηλαδή : «Τώρα μως εστε λεύθεροι πιά πό τήν μαρτία κι νήκετε στό Θεό. Καρπός τς καινούριας ζως σας εναι γιοσύνη, καί τό τέλος τς πορείας σας εναι αώνια ζωή. Γιατί μισθός πού δίνει μαρτία εναι θάνατος, ν τό δρο πού χαρίζει Θεός εναι αώνια ζωή, τήν ποία φερε ησος Χριστός, Κύριός μας»

            Ἄν ὁ ἄνθρωπος δέν βαπτισθεῖ παραμένει ὑποταγμένος στήν κατάσταση τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου. Μέ τό βάπτισμα γεννιέται ὁ νέος ὁ κατά Χριστόν κτισθείς ἄνθρωπος πού θά δοξάσει τόν Θεό Πατέρα μέ τά ἀγαθά ἔργα του, μέ τήν συνεπῆ στίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ ζωή Του, ὅπως ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστός. (Πρός Ἐφεσίους β΄ 10, δ΄ 24, Πρός Κολοσσαεῖς γ΄ 10)  

            Αὐτά ταυτίζονται ἀπό τόν ἀποστολο Παῦλο πού γράφει:  

«Συνετάφημεν οὖν αὐτῷ διὰ τοῦ βαπτίσματος εἰς τὸν θάνατον, ἵνα ὥσπερ ἠγέρθη Χριστὸς ἐκ νεκρῶν διὰ τῆς δόξης τοῦ πατρός, οὕτω καὶ ἡμεῖς ἐν καινότητι ζωῆς περιπατήσωμεν» (Ρωμαίους στ΄ 4).

Δηλαδή : «Πραγματικά, τό βάπτισμά μας σημαίνει πώς συμμετέχουμε στό θάνατο καί στήν ταφή το Χριστο. Κι πως Πατέρας Θεός μέ τή δύναμή του νάστησε τό Χριστό πό τούς νεκρούς, τό διο κι μες μπορομε νά ζήσουμε μία νέα ζωή».

Στό ἀπολυτίκιο τῆς ἑορτῆς τῶν Βαΐων διακηρύσσεται αὐτή ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας :

«Συνταφέντες σοι δι το Βαπτίσματος, Χριστ Θες μν, τς θανάτου ζως ξιώθημεν τ ναστάσει σου, κα νυμνοντες κράζομεν· σανν ν τος ψίστοις, ελογημένος ρχόμενος, ν νόματι Κυρίου»

* * * * *

3. Συζωποίηση μετ’ Αὐτοῦ.

Συνέπεια τῶν δύο προηγουμένων ἐνεργειῶν πού πραγματοποιοῦνται ἐλεύθερα ἀπό τόν ἄνθρωπο εἶναι οἱ ἑπόμενες ἐνέργειες πού πραγματοποιοῦνται ἀπό τό ἅγιο Πνεῦμα.

Ἡ ταύτιση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό πού πραγματοποιοῦνται, ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἑνωθεῖ μέ τόν Χριστό τόν ζωοποιεῖ, δίνει δηλαδή ζωή στόν νεκρωμένο ἀπό τήν ἁμαρτία ἄνθρωπο.

Σ’ αὐτή τήν νέα ζωή τοῦ ἀνθρώπου πού τοῦ χαρίζει ἡ ταύτισή του μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό ἀναφέρθηκε πολλάκις ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς:

«Ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή» (Ἰωάννου ια΄ 25)

Δηλαδή : «Ἐγώ εἶμαι ἡ ἀνάσταση καί ἡ ζωή»

Οἱ ἀποστολικοί λόγοι διακηρύσσουν τήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας:

 «Καὶ ὑμᾶς, νεκροὺς ὄντας ἐν τοῖς παραπτώμασι καὶ τῇ ἀκροβυστίᾳ τῆς σαρκὸς ὑμῶν, συνεζωοποίησεν ὑμᾶς σὺν αὐτῷ, χαρισάμενος ἡμῖν πάντα τὰ παραπτώματα» (Πρός Κολοσσαεῖς β΄ 13)

Δηλαδή : «Κι σς, πού σασταν νεκροί ξαιτίας τν μαρτιν καί τς εδωλολατρίας σας, Θεός σς ζωοποίησε μαζί μέ τό Χριστό. Μς συγχώρησε λα τά παραπτώματα ».

Ὅταν ὁ ἄνθρωπος μέ τήν θέλησή του καί τά ἅγια Μυστήρια ἑνωθεῖ μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό ζωοποιεῖται ἔχει ζωήν αἰώνιο κατά τήν διδασκαλία τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

* * * * *

4. Συνανάσταση μετ’ Αὐτοῦ.

Ὁ Θεός Πατέρας μέ τήν ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μᾶς «συνήγειρε» (Πρός Ἐφεσίους β΄ 6) μέ τόν ἀναστημένο Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ἐφ’ ὅσον «ὁ Θεός καί τόν Κύριον ἤγειρε» (Πρός Κορινθίους Α΄ στ΄ 14) καί «ὁ ἐγείρας τόν Κύριον Ἰησοῦν καί ἡμᾶς σύν Ἰησοῦ ἐγερεῖ» (Πρός Κορινθίους Β΄ δ΄ 14)

Ὁ ἄνθρωπος πού νεκρώθηκε γιά τήν ἁμαρτία ἀναστήθηκε μαζί μέ τόν Χριστό γιά νά ζήσει αἰώνια μαζί Του ζωή ἔνδοξη. Αὐτή εἶναι ἡ πρώτη Ἀνάσταση καί εἶναι πνευματική. Σ’ ὅσους μετέχουν σ’ αὐτή δέν θά ἔχει ἐξουσία ὁ δεύτερος θάνατος πού εἶναι ἐπίσης πνευματικός κατά τόν εὐαγγελιστή Ἰωάννη τόν Θεολόγο (Ἀποκαλύψεως κ΄ 6, 14).

Τόν πρῶτο θάνατο καί τήν δεύτερη ἀνάσταση πού εἶναι σωματικά θά ὑποστοῦμε ἀναγκαστικῶς ὅλοι οἱ ἄνθρωποι. Ὅλοι θά πεθάνουμε κι ὅλοι θά ἀναστηθοῦμε. Ὡστόσο ὅμως ὅπως ὁ Κύριος μᾶς δίδαξε ἄλλος εἶναι ὁ θάνατος τῶν πονηρῶν καί διαφορετικός ὁ θάνατος τῶν πιστῶν. Ὁ Κύριος ἐπίσης ἐτόνισε ὅτι καί στήν κοινή ἀνάσταση ὅλων τῶν ἀνθρώπων ἄλλοι θά ἀναστηθοῦν εἰς ἀνάστασιν ζωῆς καί ἄλλοι εἰς ἀνάστασιν κρίσεως (Ματθαίου κε΄ 31-46).  

            Αὐτή ἡ ἔνδοξη προοπτική ὀφείλει νά ἐπηρρεάζει τήν καθημερινότητα τοῦ ἀνθρώπου πού εἶναι προσανατολισμένη στήν αἰώνια ζωή, ὅπως προτρέπει ὁ ἀπόστολος Παῦλος

«Εἰ οὖν συνηγέρθητε τῷ Χριστῷ, τὰ ἄνω ζητεῖτε, οὗ ὁ Χριστός ἐστιν ἐν δεξιᾷ τοῦ Θεοῦ καθήμενος» (Πρός Κολοσσαεῖς γ΄ 1)

Δηλαδή : «φο, λοιπόν, ναστηθήκατε μαζί μέ τό Χριστό, νά πιδιώκετε τά γαθά πού βρίσκονται στόν ορανό, κε πού κάθεται Χριστός στά δεξιά το Θεο»

* * * * *

5. Ὁ πιστός δοξάζεται μαζί μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό στόν Οὐρανό.

Ὁ ἄνθρωπος πού θά νικήσει τήν ἁμαρτία θά συνδοξασθεῖ στόν οὐρανό μέ τόν Χριστό ἀφοῦ εἶναι ἑνωμένος μαζί Του.  

«Καὶ συνεκάθισεν ἐν τοῖς ἐπουρανίοις ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ» (Πρός Ἐφεσίους β΄ 6)

Δηλαδή : «Μς βαλε νά καθίσουμε μαζί μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό».

Ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός διαβεβαιώνει τόν πιστό, ὅτι συνέπεια τῆς νίκης του πάνω στήν ἁμαρτία θά εἶναι νά συνδοξασθεῖ μαζί Του καθήμενος κι αὐτός στόν θεϊκό θρόνο μέ τούς λόγους Του:

 «῾Ο νικῶν, δώσω αὐτῷ καθίσαι μετ᾿ ἐμοῦ ἐν τῷ θρόνῳ μου, ὡς κἀγὼ ἐνίκησα καὶ ἐκάθισα μετὰ τοῦ πατρός μου ἐν τῷ θρόνῳ αὐτοῦ» (Ἀποκαλύψεως γ΄ 21)

Δηλαδή : «Τό νικητή θά τόν βάλω νά καθίσει μαζί μου στό θρόνο μου, πως κάθισα κι γώ νικητής μαζί μέ τόν Πατέρα μου στό θρόνο του».

Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός πού σταυρώθηκε, πέθανε καί τάφηκε, τώρα κάθεται στόν θρόνο τῆς δόξας. Ἡ ἀνύψωση τοῦ Χριστοῦ στόν οὐρανό εἶναι ἀντιπροσωπευτική ἀνύψωση. Οἱ δικές Του λαμπρές δόξες δίδονται κληρονομιά σ’ ὅλους τούς πιστούς ἀπό τόν Θεό Πατέρα

«Εἰ γὰρ ἐκ νόμου ἡ κληρονομία, οὐκέτι ἐξ ἐπαγγελίας· τῷ δὲ ᾿Αβραὰμ δι' ἐπαγγελίας κεχάρισται ὁ Θεός» (Πρός Γαλάτας γ΄ 18)

Δηλαδή : «Γιατί φυσικά κληρονομιά δέν σχετίζεται πιά μέ τήν παγγελία, ν μπορε ν’ ποκτηθε μέ τήν τήρηση το νόμου. Εναι μως βέβαιο πώς Θεός δωσε τή χάρη του στόν βραάμ μέ τήν παγγελία».

Εἴμαστε ἑνωμένοι μαζί Του. Εἴμαστε μέλη τοῦ Σώματός Του καί ἡ ἀνύψωσή Του εἶναι καί δική μας ἀνύψωση. Θά μᾶς βάλει νά καθίσουμε μαζί Του στόν θρόνο Του. Ἔχει στεφάνι καί χαρίζει στεφάνια καί σέ μᾶς.

Ὁ ἄνθρωπος δέν θά εἶναι μεγάλος, ὅπως Αὐτός, δέν θά εἶναι ἐξ ἴσου θεῖος, ἀλλά θά συμμεριστεῖ ὡς ἕνα σημεῖο ἴδιες τιμές καί θά ἀπολαύσει τήν ἴδια εὐτυχία καί τήν ἴδια τιμή πού κατέχει Αὐτός.

Ἔχοντας αὐτή τήν προοπτική ὁ πιστός βαδίζει μέ ὑπομονή τόν δρόμο τῆς ζωῆς του κι ἀγωνίζεται νά μήν ἀποκλειστεῖ καί ἀπορριφθεῖ ὡς ἀκατάλληλος γιά τέτοια τιμή καί θέση στόν οὐρανό. 

* * * * *

6. Ὁ πιστός συμπάσχει μετ’ Αὐτοῦ.

            Γιά νά μετάσχει ὁ ἄνθρωπος στήν δόξα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ πρέπει προηγουμένως νά συμμερισθεῖ τά παθήματά Του. Γι’ αὐτό μᾶς διαβεβαιώνει ὁ ἀπόστολος Παῦλος:

«Εἴπερ συμπάσχομεν ἵνα καὶ συνδοξασθῶμεν» (Ρωμαίους η΄ 17)

Δηλαδή : «φόσον συμμεριζόμαστε τά παθήματα το Χριστο, θά μετάσχουμε μαζί του καί στή δόξα του».

Ὁ ἴδιος ἀπόστολος θεωρεῖ ὅτι μέσῳ τῶν παθημάτων θά γνωρίσει τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό καί τήν δύναμη τῆς ἀναστάσεώς Του :

« Τοῦ γνῶναι αὐτὸν καὶ τὴν δύναμιν τῆς ἀναστάσεως αὐτοῦ καὶ τὴν κοινωνίαν τῶν παθημάτων αὐτοῦ, συμμορφούμενος τῷ θανάτῳ αὐτοῦ, εἴ πως καταντήσω εἰς τὴν ἐξανάστασιν τῶν νεκρῶν» (Πρός Φιλιππησίους γ΄ 10-11).

Δηλαδή : «Ὅ,τι ἐπιθυμῶ εἶναι νά γνωρίσω τό Χριστό καί τή δύναμη τῆς ἀναστάσεώς του, νά μετάσχω στά παθήματά του ἀκολουθώντας τον στό θάνατο, με τήν ἐλπίδα νά λάβω μέρος στήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν».

Μάλιστα ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀναφέρει ὅτι τά παθήματα τῆς παρούσης ζωῆς ὅσα ὑποφέρει ὁ πιστός, ἐπειδή εἶναι πιστός μέ καρτερία καί ὑπομονή θεαρέστως δέν ἀντισταθμίζονται μέ τήν δόξα πού ἀναμένεται νά ἀπολαύσουν οἱ μάρτυρες, ὅσοι ὑπομένουν θλίψεις, ταλαιπωρίες, διωγμούς, ἀπειλές, θάνατο γιά χάρη τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

«Λογίζομαι γὰρ ὅτι οὐκ ἄξια τὰ παθήματα τοῦ νῦν καιροῦ πρὸς τὴν μέλλουσαν δόξαν ἀποκαλυφθῆναι εἰς ἡμᾶς» (Πρός Ρωμαίους η΄ 18)

 Δηλαδή: «Πιστεύω πραγματικά πώς σο ποφέρουμε τώρα δέν σοσταθμίζουν τή δόξα πού μς πιφυλάσσει Θεός στό μέλλον».

Σέ ἄλλη ἐπιστολή του δηλώνει γιά αὐτά πού ὑποφέρει γιά χάρη τῆς Ἐκκλησίας καί γιά χάρη τῶν πιστῶν ὅτι χαίρεται ἐκτελώντας τήν ἀποστολή του νά κηρύξει τόν Ἰησοῦν Χριστόν καί τό Εὐαγγέλιό Του :

«Νῦν χαίρω ἐν τοῖς παθήμασί μου ὑπὲρ ὑμῶν καὶ ἀνταναπληρῶ τὰ ὑστερήματα τῶν θλίψεων τοῦ Χριστοῦ ἐν τῇ σαρκί μου ὑπὲρ τοῦ σώματος αὐτοῦ, ὅ ἐστιν ἡ ἐκκλησία,ἧς ἐγενόμην ἐγὼ διάκονος κατὰ τὴν οἰκονομίαν τοῦ Θεοῦ τὴν δοθεῖσάν μοι εἰς ὑμᾶς, πληρῶσαι τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ» (Πρός Κολοσσαεῖς α΄ 24-25)

Δηλαδή : «Χαίρομαι τώρα πού ποφέρω γιά χάρη σας καί συντελ τσι μέ τά σωματικά μου παθήματα, στε νά λοκληρωθον ο θλίψεις πού πρέπει νά πομείνει τό σμα το Χριστο, δηλαδή κκλησία. Αὐτήν πηρετ κι γώ, σύμφωνα μέ τήν ποστολή πού μοῦ μπιστεύτηκε Θεός μέσα στό λυτρωτικό του σχέδιο γιά σς, στε νά λοκληρώσω τό ργο το κηρύγματος».

* * * * *

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος προτρέπει τόν καθένα πιστό νά διέλθει ζώντας ἄμεμπτα ἀπό ὅλες τίς ἡλικίες, τίς περιόδους τῆς ζωῆς τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, ζώντας δηλαδή, ὅπως Ἐκεῖνος:

«Διὰ πασῶν ὅδευσον ἀμέμπτως τῶν ἡλικιῶν Χριστοῦ καὶ δυνάμεων, ὡς Χριστοῦ μαθητής. Ἁγνίσθητι, περιτμήθητι, περιελοῦ τὸ ἀπὸ γενέσεως κάλυμμα. Μετὰ τοῦτο δίδαξον ἐν τῷ ἱερῷ, τοὺς θεοκαπήλους ἀπέλασον· λιθάσθητι, ἂν τοῦτο δέῃ παθεῖν· λήσῃ τοὺς βάλλοντας, εὖ οἶδα, φεύξῃ καὶ διὰ μέσου αὐτῶν, ὡς Θεός. Ὁ Λόγος γὰρ οὐ λιθάζεται. Ἂν Ἡρώδῃ προσαχθῇς, μηδὲ ἀποκριθῇς τὰ πλείω. Αἰδεσθήσεταί σου καὶ τὴν σιωπὴν πλέον ἢ ἄλλων τοὺς μακροὺς λόγους. Ἂν φραγελλωθῇς, καὶ τὰ λειπόμενα ζήτησον. Γεῦσαι χολῆς, διὰ τὴν γεῦσιν· ὄξος ποτίσθητι, ζήτησον ἐμπτύσματα, δέξαι ῥαπίσματα, κολαφίσματα· ἀκάνθαις στεφανώθητι, τῷ τραχεῖ τοῦ κατὰ Θεὸν βίου· περιβαλοῦ τὸ κόκκινον, δέξαι κάλαμον, προσκυνήθητι παρὰ τῶν παιζόντων τὴν ἀλήθειαν· τέλος συσταυρώθητι, συννεκρώθητι, συντάφηθι προθύμως, ἵνα καὶ συναναστς, κα συνδοξασθς, κα συμβασιλεύσς, Θεν ρν σον στ, κα ρώμενος, τν ν Τριάδι προσκυνούμενόν τε κα δοξαζόμενον, ν κα νν τρανοσθαι μν εχόμεθα, σον φικτν τος δεσμίοις τς σαρκς, ν Χριστ ησο τ Κυρί μν, δόξα ες τος αἰῶνας. μήν».  

Γρηγορίου Θεολόγου, Εἰς τά Θεοφάνια, εἴτουν γενέθλια τοῦ Σωτῆρος (Λόγος ΛΗ΄), Β.Ε.Π.Ε.Σ. 60, 72. PG 36,332

Δηλαδή : «Πέρασε χωρίς μορφήν ἀπό λας τάς λικίας καί τάς δυνάμεις το Χριστο, ς μαθητής το Χριστο. Καθαρίσου, κάμε περιτομήν, φαίρεσε τό κάλυμμα πού χεις πό τήν δημιουργίαν. Ὕστερα δίδαξε εἰς τό ερόν, διξε π’ κεῖ τους μπορευομένους τόν οἶκον το Θεο, φησε νά σέ λιθοβολήσουν, ν θά πρέπει νά τό πάθῃς. Γνωρίζω καλά, τι θά ξεφύγης νάμεσα ἀπ’ ατούς οἱ ποῖοι σέ λιθοβολοῦν σάν Θεός. Διότι Λόγος δέν λιθοβολεῖται. Ἄν σέ δηγήσουν μπρός εἰς τόν ρώδην, μήν το δώσης πάντησιν εἰς τά περισσότερα. Θά σεβασθῇ τήν σιωπήν σου περισσότεσον ἀπό ὅσον θά σεβασθῇ τούς πολλούς λόγους τν λλων. Ἄν σέ μαστιγώσουν, ζήτησε νά κτελέσουν λόκληρη τήν ποινήν. Φρόνισε νά γευθῇς χολήν, πιές ξύδι, ζήτησε μπτυσμους, δέξου κτυπήματα καί ὕβρεις, στεφανώσου μέ τό γκάθια τό δύσκολου δρόμου τοῦ Θεοῦ, νδύσου τό κόκκινο ἔνδυμα, δέξου τό καλάμι, φησε νά σέ προσκυνήσουν κεῖνοι οἱ ποῖοι ερωνεύονται τήν λήθειαν. Τέλος, σταυρώσου μαζί μέ τόν Χριστό, νεκρώσου μαζί του, κατέβα πρόθυμα μαζί του ες τόν τάφον, διά νά ναστηθς καί μαζί του, διά νά δοξασθς καί νά βασιλεύσῃς μαζί του, βλέπων, σον εναι δυνατόν καί πως ἠμπορεῖς νά τόν δῇς, τόν Θεόν ὁ ὁποῖος προσκυνεῖται καί λατρεύεται ς Τριάς, καί ποῖος εχόμεθα νά φανερωθ καθαρά καί εἰς μᾶς τώρα, σον εναι ατό δυνατό διά τούς αἰχμαλώτους εἰς τήν σάρκα, διά τς χάριτος τοῦ ησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου μῶν, εἰς τόν Ὁποῖον νήκει δόξα εἰς τούς αἰῶνας. μήν».

* * * * *

Ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστός ὑπέδειξε ὅτι, ὅποιος θέλει νά γίνει μαθητής Του πρέπει νά Τόν ἀκολουθήσει σηκώνοντας κι’ αὐτός τόν σταυρό τῆς ἑκουσίας θυσίας τοῦ ἁμαρτωλοῦ φρονήματος καί θελήματός του:

            «Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω μοι» (Ματθαίου ιστ΄ 24)

Δηλαδή : «ποιος θέλει νά μέ κολουθήσει, ς παρνηθε τόν αυτό του, ς σηκώσει τό σταυρό του κι ς μέ κολουθε».

Ἐμπνεομένη ἡ ὑμνολογία τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας μας προτρέπει τούς πιστούς νά συμπορευθοῦν μέ τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό γιά νά νεκρωθοῦν ὡς πρός τίς ἡδονές καί ἐπιθυμίες τῆς ἁμαρτίας :

«Δεῦτε οὖν καί ἡμεῖς, κεκαθαρμέναις διανοίας, συμπορευθῶμεν αὐτῷ καί συσταυρωθῶμεν καί νεκρωθῶμεν δι’ αὐτόν ταῖς τοῦ βίου ἠδοναῖς, ἵνα καί συζήσωμεν αὐτῷ καί ἀκούσωμεν βοῶντος αὐτοῦ, οὐκέτι εἰς τήν ἐπίγειον Ἱερουσαλήμ διά τό παθεῖν, ἀλλά ἀναβαίνω πρός τόν Πατέρα μου καί Πατέρα ὑμῶν καί Θεόν ὑμῶν, καί συνανυψῶ ὑμᾶς εἰς τήν ἄνω Ἱερουσαλήμ, ἐν τῇ Βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν » (Στιχηρό τῶν Αἴνων, τοῦ α΄ ἤχου τοῦ Ὄρθρου τῆς Μεγάλης Δευτέρας)

 

Εσπερινές Ομιλίες

Σεβασμιωτάτου

IMG 1255

 

Δράσεις

Ενημέρωση

mitro daniil

theiokirigma

epikairoilogoi

libraryfont

video

filanthropia

ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Bible