logo


Greek English German

photo prog

frontweek

  ΘΕΙΟΝ  ΚΗΡΥΓΜΑ

 p. kallinikos nikolaou

 Τό κήρυγμα γράφει καί ἐπιμελεῖται

  ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης

  κ. Καλλίνικος Νικολάου

 Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας

 Διαβάστε περισσότερα 

*************************

Η Ιερά Μητρόπολή μας παραθέτει τον απολογισμό

της Φιλανθρωπικής διακονίας

για το έτος 2017

 και για την ενημέρωση των πιστών της

 

Κ Α Τ Α Σ Τ Α Σ Ι Σ

ΕΜΦΑΙΝΟΥΣΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ

 ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΙΝ

 ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΊΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΒΥΡΩΝΟΣ & ΥΜΗΤΤΟΥ

 ΔΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017

 

 Διαβάστε περισσότερα

*************************

Προ της απολύσεως του Εσπερινού, στην σύντομη προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ ευχαρίστησε τους παριστάμενους Αρχιερείς, Ιερείς και τον κόσμο που προσήλθαν κατά την διάρκεια της Ακολουθίας.

Αύριο το πρωί θα τελεστεί πανηγυρική πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία. Το απόγευμα και ώρα 5:30 θα τελεστεί ο Μεθέορτος Εσπερινός και στην συνέχεια η λιτάνευση των Ιερών Λειψάνων, της Εικόνας του Αγίου Δημητρίου και της Παναγίας της Χοζοβιωτίσσης.

 

   ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καισαιριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ

Καισαριανή 23 Μαρτίου 2018

 

 Γιά τήν χρηματοδότηση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἀπό τό ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. πληροφοροῦμε τά ἑξῆς:

Διαβάστε περισσότερα

*****************************  

 

 Λαμπρά πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Καρεά


kaisarianis ag georgios1-3

Διαβάστε περισσότερα

***************************** 

Υπαίθρια Θεία Λειτουργία στην Πλατεία Αγίου Λαζάρου  

1

Διαβάστε περισσότερα

***********************

  Με λαμπρότητα πανηγύρισε ο ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Υμηττού

 kaisarianis euaggelismos1

  Διαβάστε περισσότερα

**************************

Θεοφάνους Κεραμέως Ὁμιλία ΙΓ-Περί τῆς παραβολῆς τοῦ δείπνου (J.-P. Migne Patrologia Graeca, t. 132, 322Β-332Β)

Θεοφάνους Κεραμέως

Ὁμιλία ΙΓ-Περί τῆς παραβολῆς τοῦ δείπνου

 

(J.-P. Migne Patrologia Graeca, t. 132, 322Β-332Β)

 

Μυστικόν ἡμῖν δεῖ­πνον ἡ θε­όλε­κτος τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου φω­νὴ προ­τί­θη­σι σή­με­ρον οὐ σω­μα­τι­κῆς τρο­φῆς αἴ­τι­ον, ἀλ­λὰ  ψυ­κι­κὴς ἀ­πο­λαύ­σε­ως­ προόξε­νον. Ἑ­αυ­τοὺς οὖν ἀ­γα­πη­τοί, πρός  τὴν ἑστί­α­σιν ἑτοι­μά­σω­μεν κα­τέ­δον­τες ἁρ­πα­λέως τὰ νο­ή­μα­τα, ὣς ἐ­δέ­σμα­τα, ἵν' ἀ­πέλ­θω­μεν ἕ­κα­στος κο­ρε­σθὲντες τῆς οὐ­ρα­νί­ου τρο­φῆς, τῆς μὴ βα­ρυ­νού­σης κὸρῳ τὸ  σῶ­μα, ἀλλ' ἐ­λαφρυ­νού­σης τοῦ νοῦ τὸ  πτερ­όν πρός  τὴν ἄ­νῳ φοράν, καί ἀ­πὸ τῶν γη­ΐ­νων, καὶ χα­μερ­πῶν ἀ­να­γού­σης πρός τὰ οὐ­ρά­νι­α. Μὴ τοὺς τὸν  δεῖ­πνον πα­ραι­τη­σα­μένους ἄ­φρονι λο­γι­σμῷ μι­μη­σώ­με­θα, ἐ­πί­σκε­ψιν ἀ­γρῶν, καὶ γε­η­πο­νί­αν, καί γά­μον τῆς δε­σπο­τι­κῆς κλή­σε­ως προτι­μή­σαν­τες, ἀλλ' ἄ­ξι­οι τοῦ ἑστι­α­το­ρος δαιτυμό­νες

γε­νώ­με­θα, κα­θα­ρὰν τὴν δι­ά­νοι­αν ἐν  τῇ ἀ­κρο­ά­σει τῶν πα­ρα­βο­λι­κῶν λό­γων φέ­ρον­τες, οὗς δὴ ταῖς  θε­ο­φι­λέ­σιν ὑ­μῶν ἀ­κο­αῖς ἐ­πε­ξη­γη­σώ­με­θα.

Εἶ­πεν ὁ Κύ­ρι­ος τὴν πα­ρα­βο­λὴν ταύ­την · Ἄν­θρω­πος τὶς ἐ­ποί­η­σε δεῖ­πνον μέ­γαν, καί ἐκά­λε­σε πολ­λούς. Τῆς πα­ρού­σης πα­ρα­βο­λῆς ὁ μέ­γας Ματ­θαῖ­ος ἐ­πι­μνη­σθείς οὐ δεῖ­πνον, ἀλ­λὰ  γά­μον φη­σίν, οὕ­τως

Ὁ­μοι­ώθη ἡ βα­σι­λεί­α τῶν οὐ­ρα­νῶν ἀν­θρώπῳ βα­σι­λεῖ, ὅ­στις  ἐ­ποίοι­η­σε γά­μους τῷ υἱῷ αὐ­τοῦ. Δι­στα­ζέ­τω δὲ μη­δὲν ἐν­τεῦ­θεν ὁ τῶν ἀ­κρο­α­τῶν λογι­σμός, εἰ μὴ τί­νες εἶεν φι­λο­κέρ­το­μοι καὶ μεμ­ψί­μοι­ροι. Οὐ γὰρ ἀλ­λή­λοιν τῷ Εὐ­αγ­γε­λι­στὰ δι­α­πε­φωνή­κα­τον, κἄν τοῦ­το δο­κῇ, ἀλ­λὰ  καὶ σφό­δρα συ­νά­δετον. Τὸν  αὐ­τόν  γὰρ καί­ γάμον καί δεῖ­πνον ὀνο­μά­ζει τὸ  Εὐ­αγ­γέ­λι­ον, ἀμ­φο­τέ­ρων δη­λούν­των τῆς ἐ­ναν­θρω­πή­σε­ως τοῦ Μο­νο­γε­νοῦς τὸ  μυ­στή­ρι­ον, ἐ­πει­δὴ πρός τὴν τοῦ νο­η­τοῦ γά­μου συ­νά­φει­αν τὴν Ἐκ­κλη­σί­αν ἠ­γά­γε­το, ἥν Σο­λο­μὼν ἐν  τοῖς Ἄ­σμα­σι, καὶ Δα­βὶδ ἐν Ψαλ­μοῖς νυμ­φο­στο­λοῦ­σι τοῖς λό­γοις. Ὃ μὲν  προ­τρέ­πων τὴν νύμ­φην ἐ­πι­λα­θέ­σθαι τοῦ προ­τέ­ρου λα­οῦ, καὶ τοῦ ψευ­δω­νύ­μου πα­τρός, καί­ τῷ βα­σι­λεῖ, καὶ νυμ­φί­ῳ ἐ­ξέρ­κε­σθαι · Ἄ­κου­σον γάρ, φη­σί, θυγάτερ, καὶ ἴ­δε, καὶ κλῖ­νον τὸ  οὖς σου, καὶ ἐ­πι­λά­θ­ου τοῦ λα­οῦ σου, καὶ τοῦ οἴ­κου τοῦ πα­τρός σου, καῖ ἐπιθυ­μή­σει

ὁ βα­σι­λεὺς τοῦ κάλ­λους σου. Ἐ­πι­λά­θο­μεν ἡ γὰρ ἡ ἐξ ἐ­θνῶν Ἐκ­κλη­σί­α τοῦ τῆς ἀ­σε­βεί­ας λα­οῦ, καί­ τοῦ νό­θου πα­τρός, τοῦ δι­α­βό­λου φη­μί, ἔ­κλι­νε τὸ  οὖς εἰς τὴν ὑ­πα­κο­ὴν τοῦ Χρι­στοῦ. Ἡ δ’ ἐν  τῷ Ἄσμα­τι νύμ­φη πρός  τὸν  νο­η­τὸν  τοῦ­τον γά­μον κα­λοῦ­σα τάς πι­στευ­σά­σας ψυ­χάς·Ἐ­ξέλ­θε­τε, φη­σί, καὶ ἴ­δε­τε, θυ­γα­τέ­ρες Ἱ­ε­ρου­σα­λήμ, ἐν  τῷ βα­σι­λεῖ Σο­λο­μών­τι, καί ἐν  τῷ στε­φάνῳ, ὧ ἐ­στε­φά­νω­σεν αὐτόν ἡ μή­τηρ αὐ­τοῦ ἐ­ν ἡ­μέ­ρα νυμ­φεύσεως αὐ­τοῦ, δι­ὰ μὲν  τοῦ Σο­λο­μῶν­τος τὸν  ἐκ τοῦ Σο­λο­μῶν­τος μηνύ­ου­σα, δι­ὰ δὲ τῆς μη­τρός τὴν ὄντων αἰ­τίαν φύ­σιν τοῦ θε­οῦ καί ­Πα­τρός· ὅς ἐ­πει­δὴ κα­τὰ τὴν ἕ­αυ­του  φύ­σιν οὔτ' ἄρρ­εν οὔ­τε θῆ­λύ ἐ­στι, λέ­γοιτ' ἂν εἰκό­τως καὶ Πα­τήρ, καί­ Μή­τηρ· φύ­σει μὲν  τοῦ Υἱ­οῦ, χά­ρι­τι δὲ καί ἡ­μῶν. Τοῦ­τον τὸν  γά­μον αἰ­νιτ­τό­με­νος ὁ Σω­τήρ, προ­τρέ­πει τάς ὀσφύ­ας ἔ­χειν ἡ­μᾶς δι­ε­ζω­σμένας,

καί­τούς λύ­κνους και­ο­μένους, καί ­ὁ­μοί­ους εἶναι­ ἀνθ­ρώ­ποις ἐκ­δε­χο­μένοις πό­τε ὁ Κύ­ρι­ος αὐ­τῶν ἀ­να­λύ­σει ἐκ τοῦ γά­μου. Δι­ὰ τού­των γὰρ βού­λε­ται ἡμᾶς ἐ­ζω­σμένην ἔ­χειν τὴν ὀσφὺν τῇ ζώ­νῃ τῆς σω­φρο­σύ­νης, καί­ο­μεν οὐ τοῦ λύ­χνου τοῦ συ­νει­δό­τος τὸν  ἡμέ­τερον βί­ον φω­τίζον­τος · ὁ­μοι­οῦ­σθαί τε το­ῖς ἁγί­οις ἀγγέ­λοις, οἷ ταῖς  οὐ­ρα­νί­αις ἐ­φε­ζό­με­νοι πύ­λαις, ἀ­πεκ­δέχον­το τὴν τοῦ Κυ­ρί­ου ἀ­πὸ γῆς ἀ­να­φοί­τη­σιν, πό­τε ὑ­πο­νο­στή­σει δι­ὰ τοῦ βα­πτί­σμα­τος ἡ­μᾶς ἁρ­μο­σά­με­νος καὶ εἰς τὸν  οὐ­ράνι­ον νυμ­φώνα εἰ­σοι­κι­σάμε­νος. Τού­τῳ τῷ γάμῳ Παῦ­λος ὁ νυμ­φα­γω­γός συ­να­πτὼν τοὺς μα­θη­τὰς ἔλε­γεν Ἡρ­μο­σά­μην ὑ­μᾶς ἑνί ἀν­δρί παρ­θένον ἁγνήν πα­ρα­στή­σαι τῷ Χρι­στῷ, Νυμ­φί­ον δὲ τὸν  Δε­σπό­την Χρι­στὸν  καὶ Ἰω­άν­νης ὁ μέ­γας κή­ρυξ ὠ­νό­μα­σεν · Ὁ ἔ­χων γάρ, φη­σί, τὴν νύμ­φην νυμ­φί­ος ἔ­στιν, ὁ δὲ φί­λος τοῦ νυμ­φί­ου χα­ρὰ χαί­ρει ἀκού­ων τήν ­φω­νήν­ τοῦ νυμ­φί­ου. » Ὁ­ρᾷς ὡς ὁ γά­μος ἐ­στὶν ἡ πρός  ἡμᾶς τοῦ θε­οῦ Λόγου οἰ­κο­νο­μί­α, καί ἄ­ρρη­τος κένω­σις; Γά­μος δὲ λέ­γε­ται δι­ὰ τὸν  πρός  ἡμᾶς τοῦ Θε­οῦ πό­θον, καὶ δι­ὰ τὴν ἁρ­μο­νί­αν καὶ συ­νά­φει­αν. Δεῖ­πνος δὲ ὁ αὐ­τός, ὅτι ἐ­πὶ τέ­λει τῶν αἰώ­νων ἐ­γένε­το, ὥ­σπερ ὁ δεῖ­πνος ἐ­πὶ τέ­λει τῆς ἡ­μέ­ρας προ­τί­θε­ται · Ὅ­τε γὰρ ἦλ­θε τὸ  πλή­ρω­μα τοῦ χρό­νου, φη­σίν ὁ Ἀ­πό­στο­λος, ἐ­ξα­πέ­στει­λεν ὁ Θεός τὸν Υἱόν αὐτοῦ. Ἐν  ἑ­σπέ­ρᾳ δὲ καί τόν  μυ­στικ­όν δεῖπ­νον ἑ­τοι­μά­σας ὁ Κύ­ρι­ος, ἐ­δίδου εἰς βρῶ­σιν ἑ­αυ­τόν τοῖς μα­θη­ταῖς. Καὶ τοῦ­το Μω­υσῆς αἰ­νιτ­τό­με­νος ἐν  ἑσπε­ρα, καί­ ὑπό λύ­χνοις ἐσθίειν τὸ  Πά­σκα προ­σέ­ταξεν. Ἐν  ἑ­σπέ­ρᾳ γὰρ καὶ ὁ ὑ­πὲρ ἡμῶν τυ­θεὶς τοῖς φο­νευ­ταῖς  πα­ρε­δί­δο­το. Δεῖ­πνος οὖν εἰκό­τως ἡ ἐν Χρι­στῷ κλῆ­σις ὠ­νό­μα­σται.

Καί ἀ­πέστει­λε τὸν  δοῦ­λον αὐ­τοῦ τῇ ὥ­ρᾳ τοῦ δεί­πνου εἰ­πεῖν τοῖς κε­κλη­μένοις ἔρ­χε­σθαι, ὅτι ἤ­δη ἕ­τοι­μά ἐ­στι πάν­τα. Αὐ­τόν  ἐ­κεῖ­νον ἀ­πέ­στει­λε τὸν  Πρω­τότο­κον καί ­Μο­νο­γε­νη· ἀλ­λὰ  δοῦ­λον ἀ­κού­ων μη­δὲν  τι πά­θῃς μι­κροόψυ­χον γρα­ώ­δη σκη­πτό­με­νος δεῖμα­τα, ἐκ­δε­δι­ώς μὴ ἄ­ρα τὶ πά­θη ἡ θεῖ­α φύ­σις ἐκ τοῦ δοῦ­λον κλη­θῆ­ναι τὸν  καθ’ ἡμᾶς ἑαυ­τόν  σχη­μα­τίσαν­τα, καί ἐν  τῇ τοῦ δού­λου μορ­φὴ τὴν αἰ­σχύνην τὴν ἡ­με­τέ­ραν πε­ρι­βαλ­λό­με­νον. Δε­δού­λευ­κε γὰρ ἀ­λη­θῶς ἵ­να ἐ­λευ­θέ­ρω­σῃ τοὺς ἑ­αυ­τοὺς τῷ τυ­ρὰννῳ κα­τα­δου­λώ­σαν­τας. Οὕ­τως οὖν ἅ­παν­τας εἰς τὸν  νο­ητὸν  τοῦ­τον δεῖ­πνον κα­λεῖ, καί ­βο­ᾷ κα­τα­σαλ­πί­ζων τάς ἀκο­άς. Δεῦ­τε πρός μέ, πάν­τες οἱ κο­πι­ῶν­τες, καί πε­φορ­τι­σμενοι, κἄγω ἀ­να­παύ­σω ὑ­μᾶς.  Ἕ­τοι­μα δὲ εἶναι ­πάν­τα φη­σίν ἐ­ξή­πλω­ται δὲ πᾶ­σιν ἑτοί­μως τὸ  κή­ρυγ­μα ἑτοι­μάζον τοῖς κε­κλη­μένοις ἁ­μαρ­τι­ῶν ἀπό­θεσιν, Πνεύ­μα­τος ἁ­γί­ου μέ­θε­ξιν, υἱ­ο­θε­σί­ας λαμ­πρό­τη­τα, οὐ­ρα­νῶν βα­σι­λεί­ας ἀ­πό­λαυ­σιν. Ἀλλ’ οἱ τῇ ἀπά­τη ἐ­νι­σχυ­μένοι κα­θά­περ ἰξῷ, σφᾶς αὐτοὺς ἀ­ποστε­ροῦν­τες τῆς τῶν ἀ­γα­θῶν με­το­χῆς ἀ­πη­νή­ναν­το τὴν τοῦ θεί­ου δεί­πνου ἀ­πό­λαυ­σιν. Ἤρ­ξαν­το­ γάρ, φησίν, ἀ­πὸ μι­ᾶς πα­ραι­τεῖ­σθαι πάν­τες. Ὁ πρῶ­τος εἶ­πεν ἀ­γρόν ἠ­γό­ρα­σα, καὶ ἔ­χω  ἀ­νάγ­κην ἐξελ­θεῖν, καὶ ἰδεῖν αὐ­τόν, ἐ­ρω­τῶ σέ, ἔ­χε μὲ

παρητη­μένον. Καί ἕ­τε­ρος εἶ­πε,  Ζεύ­γη βο­ῶν ἠγόρα­σα πέντε, καὶ πο­ρεύ­ο­μαι δο­κιμάσαι αὐ­τά, ἐ­ρω­τῶ σέ, ἔ­χε με* πα­ρη­τη­μένον. Καί ἕ­τε­ρος εἶ­πε,  Γυ­ναῖ­κα ἔγημά, καί οὐ δύ­να­μαι ἐλ­θεῖν. Τρεῖς εἰσίν οἱ τὸν  γά­μον πα­ραιτη­σά­με­νοι, ὁ τὸν  ἀ­γρόν ἠ­γο­ρα­κώς, καὶ ὁ τὰ ζεύ­γη τῶν βο­ῶν ὠ­νη­σάμε­νος, καὶ ὁ τῇ γυ­ναικί συ­ζευχ­θείς.

Δίδω­σιν οὖν δι­ὰ τού­των νο­εῖν, ὅτι τρεῖς τά­ξεις εἰσί τῶν πα­ραι­τη­σα­μένων τὸ  εὐ­αγ­γε­λικ­όν κή­ρυγ­μα. Ἕλ­λη­νες, Ἰ­ου­δαῖ­οι, καὶ τὰ ἄ­νο­μα Ἔ­θνη. Οἱ τε γὰρ τῇ μα­ταί­ᾳ σο­φί­ᾳ προ­σκεί­με­νοι Ἕλ­λη­νες ἐν  τῇ κα­τα­νο­ή­σει τοῦ κόσμου σφᾶς αὐ­τοὺς ἀ­σχο­λήσαν­τες, τὴν ἀ­λη­θῆ σο­φί­αν οὐ πα­ρε­δέξαντο λο­γι­σμοῖς ἀνθρω­πί­νοις τὸ  πᾶν ἐ­πι­τρέ­ψαν­τες. Ἀγρόν τὸν  κόσμον τρο­πι­κὼς ἡ Γρα­φὴ πολ­λά­κις ὠ­νό­μα­σε, καί τοῦ­το σε­σα­φή­νι­κεν ὁ Σω­τὴρ ἐν  τῇ τῶν ζι­ζα­νί­ων πα­ρα­βο­λή, ἀγρόν τὸν  κό­σμον εἰπών. ἀλ­λὰ  καὶ ὁ ἀ­γρός ὁ ἔχων κε­κρυμ­μένον τὸν Θ­η­σαυρ­όν ὃ κό­σμος ἔ­στιν, ἐν  ᾧ καὶ ὁρ­κί­ζει τάς θυ­γα­τέ­ρας Ἱ­ε­ρου­σα­λὴμ ἡ νύμ­φη τοῦ Ἄσμα­τος·  Ὅρ­κι­σα ὑ­μᾶς, θυ­γα­τέ­ρες Ἱ­ε­ρου­σα­λήμ· ἐν  ταῖς  δυ­νά­με­σι, καὶ ἐν  ταῖς ἰ­σχύ­σε­σι τοῦ ἀ­γροῦ.>Ἡ γοῦν Ἑλ­λη­νι­κὴ σο­φί­α ἐν τῇ φυ­σι­κῇ κα­τα­νο­ή­σει τού­του τοῦ ἀ­γροῦ πᾶ­σαν αὐ­τῆς τὴν ἰ­σχύν ἐκ­κε­νώ­σα­σα, ἀ­πεί­πα­το τὸ  σω­τή­ρι­ον κή­ρυγ­μα. Ἰ­ου­δαῖ­οι δὲ κα­θά­περ ζεύ­γη πέντε δε­ξά­με­νοι τὴν τοῦ Κυ­ρί­ου δε­κά­λο­γον αἰ­σθ­η­τῶς τε ταύ­την λαμ­βα­νό­με­νοι, καί ­σω­μα­τι­κας τάς ἐντο­λὰς φυ­λάτ­τειν πει­ρώμέ­νοι τῆς ἐν  Χρι­στῷ ἐ­ξέ­πε­σον χά­ρι­τος. Ζεύ­γε­σι δὲ εἴ­κα­σε τὴν δε­κά­λο­γον, ἐ­πει­δὴ ἐ­ξέρ­χον­ται ἀλ­λή­λων αἱ ἐντο­λαί οἰ­ο­νεί συ­νε­ζευγ­μέναι τυγ­χά­νυ­ου­σαι. Τὸ γάρ ἀ­γα­πή­σεις Κύ­ρι­ον τὸν  θε­ὸν σου, καὶ τὸν  πλη­σί­ον σου ὣς ἑαυ­τόν , δύ­ο μὲν  εἰ­σίν ἐντο­λαί, εἷς δὲ ὁ τῆς ἀμ­φο­τέ­ρας ἀ­γά­πης ζυ­γός. Οὕ­τω καί τό Μὴ κλὲψης, Μὴ μο­ιχεύ­σης, ἀλ­λή­λοις μὲν  δι­ε­νη­νό­χα­τον, συν­δεῖ δ' ἄμ­φω εἷς δε­σμός, ἡ ἐγ­κρά­τει­α,  κλέ­πτης γὰρ καί ­ὁ συ­λῶν τὰ ἀλ­λό­τρι­α, καὶ ὁ ἀλ­λο­τρί­οις ἐπι­βουλεύ­ων κη­δεύ­μα­σιν,  καί­ τά μὲν  ὑ­πο­κεί­με­να δύ­ο. Τὸ δὲ ἐνερ­γόν, ἢ ἀ­πεῖρ­γον ἁ­πλοῦν. Ὁρᾷς ὅπως πανσό­φως ζεύ­γη τάς ἐντο­λὰς κα­τὰ συ­ζυ­γί­αν ἐ­κά­λε­σε.

Βου­σὶ καί­ ταύ­τας ἀ­φο­μοι­οῖ, ἅτε ἱ­ε­ρὰς οὔ­σας καί συ­μβ­ο­λι­κὴ κα­λύ­πτο­μένας πα­κύ­τη­τι. Κα­θα­ρὸν γὰρ ζῷ­ον καί γε­η­πό­νον ἀμ­βλυ­τέραν ἔχον τὴν αἴ­σθη­σιν·

Οἱ οὖν Ἰ­ου­δαῖ­οι τού­των φύ­λα­κες εἶναι ­δο­κοῦντες τὸν τοῦ Χρι­στοῦ ζυ­γόν πα­ρη­τή­σαν­το. Χρὴ δὲ κἀ­κεῖνο δή­που σκο­πεῖν · οὐ γὰρ εἶ­πε, Ζεύ­γη βο­ῶν ἠ­γόρα­σα πέντε, καί ­πο­ρευ­ο­μαι ἀ­ρο­τρι­ά­σαι, ἀλ­λὰ, Πο­ρεύ­ο­μια δο­κι­μά­σαι αὐ­τά. Τὶ οὖν τοῦ­τό ἐ­στιν ; ἐ­πει­δὴ μό­νον δο­κι­μα­σταὶ εἰσιν οἱ Ἰ­ου­δαῖ­οι τῶν ἐν­το­λῶν» οὐ­χὶ τη­ρη­ταί, κἄν ὅ­τι μά­λι­στα οἴ­ον­ται νο­μο­φυ­λα­κεῖν.

Αἰ­σθη­τῶς γὰρ τοῖς τοῦ νόμου προ­σέ­κον­τες πα­ραγγέλ­μα­σιν εἰκ­ότως, λέ­γον­ται μό­νον ἀ­πο­πει­ρᾶ­σθαι, ἀλλ' οὐκ ἐρ­γά­ζε­σθαι. Ὁ δὲ τὴν γυ­ναῖ­κα γή­μας ἠνίττε­το τὰ δε­δου­λω­μενα ἔ­θνη ταῖς  ἠ­δο­να­ῖς, καί ­κεχη-

νό­τα ἐν  αὐταῖς  ἀ­κρα­τῶς. Ὁ­ποί­ους ὁ­ρῶ­μεν τοὺς ὁμό­ρους ἡ­μῖν ἀ­πο­γό­νους τοῦ Ἰ­σμα­ήλ, οἱ δὴ θα­μι­νῶς ἄλ­λας ἀντ' ἄλ­λων γυ­ναί­κας ἀ­μεί­βον­τας, κα­θά­περ εἰς ὀχεί­αν γε­γο­νό­τες δί­κην τε­τρα­πό­δων, καὶ γά­στρα καὶ τοῖς με­τὰ γα­στέ­ρα πά­θε­σιν ὑ­πο­κύ­πτον­τες, καί­ χύ­δην ταῖς  ἡδο­ναῖς κα­λιν­δού­με­νοι, πρός  τὸ  εὐ­αγ­γε­λικ­όν κή­ρυγ­μα μύ­ου­σι τὰ τοῦ νοός αἰ­σθη­τή­ρι­α. Ἠρ­κέ­σθ­η δὲ ὁ λόγος δι­ὰ τῆς γυ­ναικ­ός τὸ  ποι­κί­λον ὀφθῆ­ναι τῶν ἡ­δο­νῶν. Ἄ­θρει δὲ σο­φί­αν ἄ­φαν­τον κε­κρυμ­μένην τοῖς ῥή­μα­σιν, ἥν εἰ πα­ρέλ­θοι­μεν, γένοιτ' ἂν ἡμῖν οὐκ ἀ­ζήμι­ον. Ὁ μέν γάρ τόν ἀγρόν ἠγορακώς καί τά ζεύ­γη ἐ­ω­νη­κώς, ἀμ­φό­τε­ροι με­τὰ πα­ρα­κλή­σε­ως πεποι­ή­κα­τον τὴν πα­ραί­τη­σιν · Ἐ­ρω­τῶ σε, γάρ, φη­σίν,

ἔ­χε με παρ­ῃτη­μένον · ὁ δὲ τὴν γυ­ναῖ­κα γήμας, ἀ­δυ­να­τεῖν ἔ­φη πρός  τὸ  δεῖ­πνον ἐλ­θεῖν· φησί γὰρ · Γυ­ναῖ­κα ἔ­γη­μα, καί ­οὐ δύ­να­μαι ἐλ­θεῖν. Οἱ γὰρ τῇ τοῦ κό­σμου σο­φί­ᾳ προ­σέ­χον­τες, δυ­ναιντ’  ἂν καί τόν  Εὐ­αγ­γε­λικ­όν λό­γον δέ­ξα­σθαι · ἡ τε γὰρ φυ­σι­κὴ καὶ ἠ­θι­κὴ τῶν Ἑλ­λή­νων φι­λο­σο­φί­α ὁδη­γός μᾶλλον τῆς εἰς Χριστὸν  γένοιτο πί­στε­ως, καί­ οἱ ἐξ Ἰ­ου­δαί­ων τό­τε μά­λι­στα ἔ­σον­ται τῶν νο­μι­κῶν ἐν­το­λῶν τη­ρη­τα­ί, ὅταν γένων­ται τοῦ Χρι­στοῦ μα­θη­ταί. Γνόντες γὰρ τὸν  ὑπό τοῦ νό­μου, καὶ τῶν προ­φη­τῶν κηρυτ­τό­με­νον, δι­δαχ­θῆ­σονται με­τὰ τῶν ζεύ­γε­ων ἀ­ροτρι­ᾷν τὴν τῆς πί­στε­ως αὔ­λα­κα · νῦν γὰρ δο­κι­μά­ζου­σι  μό­νον, ὡς λέ­λε­κται. Ὁ δὲ ταῖς  ἥ­δο­ναις ἀσυ­νέ­τως δ­ου­λα­γω­γοῦύμενος οὐ δύ­να­ται δέ­ξα­σθαι τῆς ἐγ­κρατεί­ας καὶ σω­φρο­σύ­νης τὸ  Εὐ­αγ­γέ­λι­ον. Εἰς γὰρ ἀ­σύνε­τον ψυ­χήν, σο­φί­α οὐκ εἰ­σε­λεύ­σε­ται. Καί­οἱ τοῦ κη­ρύγ­μα­τος μαρ­γα­ρῖ­ται τοῖς χοι­ρώ­δε­σιν ἀν­θρώ­ποις οὐ δί­δον­ται. Δι­ὰ τοῦ­το οὗτοι μὲν  αἰ­τι­α­σθηῆναι πα­ρακα­λοῦ­σιν · ὁ δὲ εἰ­δώς ἀ­δύ­να­τον θεῷ δου­λεύ­ειν, καὶ ἥ­δο­ναῖς. Οὐ δύ­να­μαι, εἶ­πεν ἔλ­θεῖν. Ὁ γὰρ δεῖ­πνος δέ­χε­ται, καὶ τὸν  κτώ­με­νον τὸν  ἄἀγρόν, καί τόν ἠ­γο­ρα­κό­τα τά ζεύ­γη, οὐ μὴν τὸν  μὴ ἐνδε­δυ­μένον τῆς ἀ­φθαρ­σί­ας τὸ  ἔνδυ­μα, οὕ­τω μὲν  οὖν δέ­δει­κται, ὡς ἐν  τοῖς τρι­σί τού­τοις τό­ποις ἀ­πο­πί­πτου­σιν οἱ μὴ πα­ρα­δε­ξά­με­νοι τὴν τοῦ Κυ­ρί­ου ἐναν­θρώ­πη­σιν · τοιγα­ροῦν καὶ τὰ ἑ­ξῆς ἐ­ξε­τάσω­μεν.

 Τό­τε ὀρ­γι­σθείς ὁ οἰ­κο­δε­σπό­της εἶ­πε τῷ δού­λῳ αὐ­τοῦ. Ἔ­ξελ­θε εἰς τάς πλα­τεί­ας, καὶ ρύ­μας τῆς πό­λε­ως, καὶ τοὺς πτω­χού­ς καί ἀνα­πή­ρου­ς καὶ χω­λούς, καί­ τυ­φλούς εἰ­σά­γα­γε ὧ­δε.  Πλα­τεί­ας ἀ­κούων, καί ρύ­μας εὐ­θύς, ὡς ἔ­γω οἶ­μαι, νε­νό­η­κας τὴν πλατείαν τῆς ἀ­πωλεί­ας ὁδ­όν, καὶ εὐ­ρύχω­ρον, περί ἥν ἁλῶν­ται οἱ πτω­χοί πά­σης ἀ­ρε­τῆς, οἱ τῇ ἐνδείᾳ τοῦ ἐ­που­ρα­νί­ου ἄρ­του λι­μώτ­τον­τες, καί οἱ πε­πη­ρω­μένοι τὰ τῆς ψυ­χῆς αἰ­σθη­τή­ρι­α, καί πρός  τὴν τῆς ἀ­ρε­τῆς πο­ρείαν χω­λεύ­ον­τες, καί ­oἱ τῷ φραγμῷ τῆς ἁ­μαρ­τί­ας πε­ριειρ­γό­με­νοι. Τού­τους ἅπαν­τας ὁ εὐ­αγ­γε­λι­κὸς λό­γος δι­ὰ πί­στε­ως τοῦ μυ­στι­κοῦ δεί­πνου με­τα­σχεῖν παρε­σκεύ­α­σεν. Ἀλ­λὰ τῆς ἡ­με­τέ­ρας φύ­σε­ως τι­μηθεί­σης αὐ­τε­ξου­σι­ό­τη­τι, καί­ τήν πρός  ἀρε­τήν, ἢ κα­κί­αν ὁρ­μήν ἐχούσης ἀ­δέ­σπο­τον, πῶς ἀ­ναγ­κά­ζειν τοὺς κε­κλη­μένους πα­ρεγ­γυᾷ Φη­σί γάρ · Ἔ­ξελ­θε δὶς τάς ὁ­δούς καὶ φραγ­μούς, καί ἀ­νάγ­κα­σον εἰ­σελ­θε­ῖν, ἵνα γε­μι­σθῇ ὁ οἶ­κος μου. Ἀ­νάγ­κην ἐν­ταῦ­θα οὐ τὴν βί­αν προ­σή­κει νο­εῖν, ἀλ­λὰ  τὴν πολ­λοῖς πολ­λά­κις γι­νο­μένην πρό­ξε­νον σωτη­ρί­ας πε­ρί­στα­σιν. Πολ­λοὶ γὰρ πει­ρα­σμοὺς πε­ρι­πε­σόν­τες, δι' αὐ­τῶν ἐν  αἰσθή­σει γε­γό­να­σι τοῦ βελ­τί­ο­νος, καὶ σω­τη­ρί­ας αὐτοῖς ὁ ἀ­κού­σι­ος πειρα­σμός γέ­γο­νεν αἴ­τι­ος. Γένοι­το δὲ καί­ ἡ­μᾶς τοῦ μέλ­λον­τος ἐ­κεί­νου δεί­πνου κα­τα­τρυ­φῆ­σαι ἐ­κτυ­πώτε­ρον τέ, καὶ τε­λει­ό­τε­ρον, ὁπη­νί­κα θεός ἐν  μέ­σῳ θε­ῶν τὴν μα­κα­ρί­αν ἀ­πό­λαυ­σιν τοῖς ἀξίοις χα­ρί­ζε­ται, ἥ­τις οὐκ ἄλ­λη τίς ἐ­στιν, ἀλλ' ἡ τῆς ἁ­γί­ας, καί ­ζω­αρ­χι­κῆς Τρι­ά­δος ἀ­λη­θὴς κα­τα­νό­η­σις, ἧ πρέ­πει πᾶ­σα δό­ξα, τι­μή, καί προ­σκύ­νη­σις νῦν, καὶ ἀ­εὶ καί ­εἰς τοὺς αἰ­ῶ­νας τῶν αἰ­ώ­νων. Ἀ­μήν.

Εσπερινές Ομιλίες

Σεβασμιωτάτου

IMG 1255

 

Δράσεις

Ενημέρωση

mitro daniil

theiokirigma

epikairoilogoi

libraryfont

video

filanthropia

ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Bible