logo


Greek English German

photo prog

frontweek

  ΘΕΙΟΝ  ΚΗΡΥΓΜΑ

 p. kallinikos nikolaou

 Τό κήρυγμα γράφει καί ἐπιμελεῖται

  ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης

  κ. Καλλίνικος Νικολάου

 Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας

 Διαβάστε περισσότερα 

*************************

Η Ιερά Μητρόπολή μας παραθέτει τον απολογισμό

της Φιλανθρωπικής διακονίας

για το έτος 2017

 και για την ενημέρωση των πιστών της

 

Κ Α Τ Α Σ Τ Α Σ Ι Σ

ΕΜΦΑΙΝΟΥΣΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ

 ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΙΝ

 ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΊΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΒΥΡΩΝΟΣ & ΥΜΗΤΤΟΥ

 ΔΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017

 

 Διαβάστε περισσότερα

*************************

Προ της απολύσεως του Εσπερινού, στην σύντομη προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ ευχαρίστησε τους παριστάμενους Αρχιερείς, Ιερείς και τον κόσμο που προσήλθαν κατά την διάρκεια της Ακολουθίας.

Αύριο το πρωί θα τελεστεί πανηγυρική πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία. Το απόγευμα και ώρα 5:30 θα τελεστεί ο Μεθέορτος Εσπερινός και στην συνέχεια η λιτάνευση των Ιερών Λειψάνων, της Εικόνας του Αγίου Δημητρίου και της Παναγίας της Χοζοβιωτίσσης.

 

   ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καισαιριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ

Καισαριανή 23 Μαρτίου 2018

 

 Γιά τήν χρηματοδότηση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἀπό τό ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. πληροφοροῦμε τά ἑξῆς:

Διαβάστε περισσότερα

*****************************  

 

 Λαμπρά πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Καρεά


kaisarianis ag georgios1-3

Διαβάστε περισσότερα

***************************** 

Υπαίθρια Θεία Λειτουργία στην Πλατεία Αγίου Λαζάρου  

1

Διαβάστε περισσότερα

***********************

  Με λαμπρότητα πανηγύρισε ο ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Υμηττού

 kaisarianis euaggelismos1

  Διαβάστε περισσότερα

**************************

Θεοφάνους Κεραμέως Ὁμιλία ΙΔ-Κυριακή πρός τῆς Χριστοῦ γεννήσεως. Εἰς τό «Βίβλος γενέσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ Υἱοῦ Δαβίδ»

 

Θεοφάνους Κεραμέως

Ὁμιλία ΙΔ-Κυριακή πρός τῆς Χριστοῦ γεννήσεως.

Εἰς τό «Βίβλος γενέσεως Ἰησοῦ Χριστοῦ Υἱοῦ Δαβίδ»

 

(J.-P. Migne Patrologia Graeca, t. 132, 332Β-344Β)

 

Τοῦ μὲν αἰσθη­τοῦ ἡ­λί­ου τοῦ ὁ­ρί­ζον­τος ὑπερ­τέλλον­τος, αἱ ἀ­στραῖαι ἀγλαΐ­αι κα­λύ­πτον­ται τοῖς μεί­ζο­σι στε­νοχω­ρούμναι σε­λα­γί­σμα­σι · τοῦ δὲ Ἡλί­ου τῆς δι­και­ο­σύ­νης, ὡς ἐξ ἀ­να­το­λῆς τῆς Παρ­θε­νι­κῆς νη­δύ­ος ἀ­νί­σχον­τος, ὁ τῶν πα­τέ­ρων κα­τά­λο­γος, ὥ­σπερ ἀ­στέ­ρων χορ­ός, προλάμπει νο­η­ταῖς μαρ­μα­ρυ­γαῖς φρυ­κτω­ρού­με­νος Ἐ­πεὶ οὖν ὁ ἱ­ερ­ός Ματ­θαῖ­ος τοῦ κατ’ αὐτ­όν Εὐ­αγ­γε­λί­ου ἀρ­χό­με­νος σή­με­ρον, ὡς  ἐν  ὅρ­μῳ τινί τού­τους ἠ­ρίθ­μη­σε · φέ­ρε τόν  τῆς γε­νε­α­λο­γί­ας σκοπ­όν ἐ­ξε­τά­σω­μεν. Πρῶ­τος μὲν γὰρ οὗ­τος τῶν ἂλλων εὐ­αγ­γε­λι­στῶν με­τὰ ὀ­κτα­ε­τῆ χρό­νον τῆς τοῦ  Χρι­στοῦ ἀ­να­λή­ψε­ως, Ἑβραϊ­στί τό εὐ­αγ­γέ­λιον συνε­γρά­ψα­το τοῖς  ἐξ  Ἰ­ου­δαί­ων πι­στεύ­σασι. πνευ­μα­το­κινή­τως τοῦ­το ποι­ῶν. Ἐ­πει­δὴ γὰρ ἡ  πᾶ­σα τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου πε­ρι­ο­χὴ τοῦ­το ἡμῖν ὑ­πο­τί­θη­σι πρός  τὴν ὀγδόην βλέ­πειν τὴν μέλ­λου­σαν ἐκεί­νην κα­τά­στα­σιν, εἰ­κό­τως ὄγδο­ον ὁ Ἀ­πό­στο­λος δι­ελ­θὼν χρό­νον, ἀφ’ οὐ τάς θεί­ας ἐλ­λάμ­ψεις ἐν  τῇ Σι­ὼν ὑ­πε­δέ­ξα­το, οὕ­τω τῆς συγ­γρα­φῆς ἐ­θα­ρρη­σεν ἅ­ψα­σθαι. Διό καὶ πρός Ἰ­ου­δαί­ους γρά­φων τό σύ­νη­θες αὐ­τοῖς, καὶ τε­τριμμέ­νον ἔ­θος τιμᾶ ἀπό γε­νε­α­λο­γί­ας ἀρ­χό­με­νος. Καί Μω­ϋσῆς τά περί κτί­σε­ως κό­σμου, καὶ πλά­σε­ως ἀν­θρώ­που θε­ο­λό­γων < Βί­βλος γε­νέ­σε­ως οὐ­ρα­νοῦ καί γῆς» καί « Βί­βλος γε­νέ­σε­ως ἀν­θρώ­που» φη­σι. Καί οὗ­τος οὖν ὁ εὐ­αγ­γε­λι­στὴς γε­νε­ῶν ποι­ού­με­νος ἀπα­ρίθ­μη­σιν, ὀ­νο­μά­ζει τό βι­βλί­ον, Βί­βλος γε­νέ­σε­ως, ὡς  ἂν τὶς εἴ­ποι Βί­βλος γε­νε­α­λο­γί­ας. "Ὅτου δὲ χά­ριν ἀπό Ἀ­βρα­ὰμ ἤρ­ξα­το, βρα­χυ­λο­γή­σας ἔ­ρω γέ­γο­νεν Ἀ­βρα­ὰμ ἄρ­χῃ τῶν δύ­ο λα­ῶν πι­στεύ­σας μὲν ἐν ἀ­κρο­βυ­στεία, μεί­νας δὲ πι­στός καὶ με­τὰ τὴν πε­ριτο­μήν. Ἀλ­λὰ καί τοὺς θεί­ους χρη­σμοὺς αὐτ­ός ἐ­δέδε­κτο τῆς κλή­σε­ως τῶν ἐ­θνῶν, καὶ τῆς τοῦ Λ­ό­γου σαρ­κώ­σε­ως, ἐν γὰρ τῷ σπέρ­μα­τί σου, φη­σὶ πρός αὐτόν  ὁ θεός, εὐ­λο­γη­θή­σον­ται πάν­τα τὰ ἔ­θνη. Δι­ὰ τὶ δὲ τόν  Δα­βὶδ τοῦ  Ἀβρα­άμ ἔ­τα­ξε πρό­τε­ρον ; Ἦν γὰρ ἀ­κο­λου­θέστε­ρον ἴσως εἰ­πεῖν, « Βί­βλος γε­νέ­σε­ως Ἰ­η­σο­ῦ Χρι­στοῦ Υἱ­ο­ῦ Ἀ­βρα­άμ, υἱο­ῦ Δα­βίδ.» ἤ­την μὲν ἄμ­φω προ­φῆ­ται, καὶ θε­ο­πά­το­ρες · βα­σι­λεὺς δὲ κα­τε­ξαί­ρε­τον ὁ Δα­βὶδ* προ­τι­μᾷ τό χρῖ­σμα, καί τό ἀ­ξί­ω­μα. Ἀρρένων δὲ τὴν γε­νε­α­λο­γί­αν ποι­εῖ Μω­σα­ϊ­κῷ ἔθει κἄν τοὺτῳ στοιχῶν ἐ­πει­δὴ γὰρ πα­ρακο­λού­θ­η­μα τοῦ ἀνδρός ἡ  γυ­νή, κε­φα­λὴ δὲ αὐ­τῆς ὁ ἀ­νήρ, τοῦ  κρείτ­το­νος οὖν ποι­εῖ τόν  κα­τά­λο­γον.

Φι­λο­πευ­στή­σει δὲ τὶς ἐ­πα­πο­ρῶν, πῶς τὴν μὲν ἁγί­αν Σά­ρραν, καὶ τὴν Ρε­βέκ­καν πα­ρέδρα­με­ν ἥ­κι­στα μνη­μο­νεύ­σας αὐ­τῶν, ἀλλ’ οὐ­δὲ τῆς Λεί­ας, ἡ  τῆς Ῥα­χήλ, ἤ  τινος ἄλ­λης ἐ­πι­δό­ξου γυ­ναι­κὸς · τεσ­σά­ρων δὲ μό­νων ἐ­μνη­μό­νευ­σε γυ­ναι­κῶν, δύ­ο μὲν ἐ­θνι­κῶν δύ­ο δ’ ἐχου­σῶν τόν  βί­ον ὑ­πεύ­θυ­νον. Μι­γνύ­ει ­γάρ ­τῷ κα­τα­λό­γῳ τὴν ἐ­θνι­κήν Θά­μαρ, καί τὴν πόρ­νην Ῥι­χά, ἥ­τις καί 'Ρα­άβ δι­ω­νύ­μω­ς ἐ­κέ­κλη­το, καὶ τὴν Μω­α­βὶτι­δα 'Ρούθ, καί τὴν συ­νοῖ­κον Οὐρί­ου Βηρ­σα­βε­έ. Τὶς δὲ οὐκ οἶ­δε τῶν ἐν­τυγ­χα­νόν­των ταῖς ἱε­ραῖς Βὶβλοις, ὡς  ἡ  Θά­μαρ μὲν καί ἡ  'Ρούθ ἐκ τῶν ἐ­θνι­κῶν εἰ­σήχθ­η­σαν εἰς τὴν Ἰ­ου­δαϊκὴν φυ­λὴν ; Ῥα­ὰβ κασ­σωρίς ἦν, καί μα­χλῶσα ἐν  Ἱ­ε­ρι­χῷ πα­ρὰ τῇ πύλῃ τῆς πό­λε­ως ἔ­χου­σα τῆς ἀ­σέλ­γει­ας τό ἐργα­στή­ρι­ον τοῖς βου­λο­μέ­νοις πιπρά­σκου­σα ἑ­αυ­τήν. Βηρ­σα­βε­ὲ δὲ ἦν μὲν ἀνρδός ἀ­ρί­στου γυ­νή, ἀλ­λά γέγονε Δα­βὶδ τῶν αὐ­τῆς γά­μων κλο­πεὺς καὶ τοῦ Οὐῥί­ου σφαγ­εύς, καί ­γο­νῆς ἀ­θε­μί­του σπο­ρεὺς ὁ προ­φήτης, οἴ­μοι, καί βα­σι­λεύς. Τῶν μὲν οὖν ἐ­θνι­κῶν γυ­ναι­κῶν ἐ­ποι­ή­σα­το μνή­μην, ἐ­πει­δὴ τό γεν­νη­θὲν ἡμῖν παι­δί­ον, καὶ δο­θὲν ὁ Ἐμ­μα­νου­ὴλ οὐ μό­νον τοὺς ἐξ Ἰσ­ρα­ήλ, ἀλ­λὰ καί τοὺς ἐξ  ἐ­θνῶν εἴ­σω τῆς ἰδί­ας αὐ­λῆς εἰ­σῳ­κίσα­το. Ὀ­νό­μα­ζει δὲ καί τάς βί­ον σχού­σας ἐ­πί­μω­μον, ἵνα φρίξῃς τὴν τοῦ Δε­σπό­το­υ τα­πεί­νωσιν, ὅ­τι καὶ ἀπό μα­χλά­δων, καί μοι­χα­λί­δων γε­νε­αλο­γεῖσθαι κα­τα­δέ­χε­ται δι­ὰ σέ. Συ­στέλ­λει δὲ σοὶ καὶ ἀπό  τού­των τό φύ­ση­μα, ἵν', εἴπερ εὐ­πα­τρί­δης τυγ­χά­νεις, καί εὐ­γε­νὴς τόν  ἀν­δρι­άν­τα, καί τόν  πηλόν τόν  τοῦ σώ­μα­τος, μὴ με­γά­λη ὀφρὺν κα­τὰ τῶν δυ­σγε­νοῦς λαχόν­των γε­νέ­σε­ως ἀνασπᾶς, ὀρῶν τόν  Δεσπό­την ἐκ τοι­ού­των γε­νε­α­λο­γού­με­νον. Τά­χα δὲ καὶ Θά­μαρ, καί Ρούθ, καί ἡ  συ­ζυ­γί­α τα­ῖν ἄλ­λαιν δυ­οῖν  τῶν μελ­λόν­των ἦ­σαν εἰκό­νες, καί προ­μη­νύ­μα­τα τὴν γὰρ ἐξ  ἐ­θνῶν ἐκ­κλη­σί­αν ἀ­ρι­δήλως εἰ­κο­νί­ζον, καί ὅπως, φέ­ρε, δὴ δι­α­τρα­νί­σω­μεν ἐκ τῶν αἰ­σθη­τῶν εἰς τάς περί τού­των ἐν­νοί­ας χει­ρα­γω­γού­με­νοι. Ἀλ­λὰ πρό­τε­ρον συν­τε­μῶν τῷ λόγῳ, ὡς  ἂν υἱός τε ὧ τὴν πρώ­την ἱ­στο­ρί­αν δι’ ὀ­λί­γων ἐ­πι­δρα­μοῦ­μαι. Εἶ­τα τό δι’ αὐ­τῆς σα­φη­νί­σω δη­λού­με­νον· Ἔσται γὰρ τοῖς μὲν ἀ­γνο­ο­ῦ­σι δι­δα­σκα­λί­α, τοῖς δὲ εἰ­δό­σιν ὑ­πό­μνησις.

Ἄρ­τι τοῦ σώ­φρο­νος Ἰ­ω­σὴφ ἀπό  συγ­γό­νων ἀπεμπω­λη­θέν­τος, καί ἀ­πα­χθέν­τος εἰς Αἴ­γυ­πτον, ἄ­γε­ται ἑαυτῷ Ἰού­δας γύ­ναι­ον ἐκ τῶν Χα­να­ναί­ων,  Σαβ­βά ταύ­της τό ὄνο­μα· ἐξ  ἧς υἱο­ί αὐτῷ τί­κτον­ται τρεῖς, ὁ Ἧρ, ὁ Α­ὐ­νάν καὶ ὁ Σαλώμ. Τῷ δὴ πρώτῳ υἱῷ ­δίδωσι ὁ πα­τὴρ γυ­ναῖ­κα τὴν Θά­μαρ, καὶ αὐ­τὴν οὖ­σαν ἐκ τῶν ἀλ­λο­φύ­λων, κα­λήν τε οὖ­σαν τὴν ὥ­ραν, καὶ κάλ­λει πα­σῶν δι­α­φέ­ρου­σαν κατ’ αὐ­τήν. Ἀλλ’ ὁ λα­βὼν αὐ­τὴν Ἧρ πο­νη­ρὸς ὀφθείς εἰς θε­όν, τε­λευ­τᾷ τόν βί­ον ἄ­παις, ἄ­ω­ρος, τοῦ κάλ­λους τῆς κό­ρης μι­κρόν ἀ­πο­νά­με­νος. Κα­τὰ δὲ τι ἔ­θος τό­τε κρα­τοῦν, εἰσά­γεται πρός  τὰ λέ­κτρα τῆς μεί­ρα­κος Ἀϋ­νᾶν ὁ τοῦ τελευ­τή­σαν­τος δεύ­τε­ρος ἀ­να­στῆσαι σπέρ­μα τῷ ἀδελφῷ. Ὃς δὴ λο­γι­σά­με­νος, ὡς  εἰ τέ­κοι Θά­μαρ ἐκ τῶν ὠδίνων τό κάλ­λος αὐ­τῆς μα­ραν­θή­σε­ται, καί τοῦ  προ­τὲρου ἀνρ­δός τό τε­χθὲν λο­γι­σθ­ή­σε­ται, βου­λὴν σκέ­πτεται πο­νη­ράν. Ἀλ­λὰ πῶς σε­μνο­λο­γή­σω τό ἄ­σε­μνον;

ΙΙλήν ὅτι καί ἡ  ἁ­γί­α Γρα­φὴ οὐκ ἐ­παι­σχύνε­ται τοῦ­το εἰ­πεῖν, ὡς  τὰ μὲν τῆς ἡ­δο­νῆς ἀ­πε­τέ­λει ὁ βδε­λυρός, οὐ μὴν δὲ πα­ρεῖ­χε ταῖς αὔ­λα­ξι τῆς μή­τρας ἐ­κεῖ­νο, δι’ οὗ ἐ­νερ­γεῖται ἡ  σύλ­λη­ψις. Μυ­σάτ­τε­ται οὖν τοῦ­τον ἡ  μι­σο­πό­νη­ρος δί­κη, καί τε­λευ­τᾷ καί αὐ­τός. Οὕ­τως ἡ  Θά­μαρ ὑ­πο­πε­σοῦ­σα χη­ρεί­α δι­πλὴ καί ὡς  ἐν  ὀνείροις τοῖς γά­μοις πε­λά­σα­σα, καί ἀνρ­δός, καί παιδός ἀ­μοι­ρήσα­σα, εἰς τόν  τρί­τον παῖ­δα Σηλὼμ ὄντα μει­ρά­κι­ον μι­κρόν κο­μι­δῇ τόν  ὀ­φθαλ­μόν ἐ­να­πή­ρει­δε, κα­ρα­δο­κοῦσα τοῦ­τον λα­βεῖν, οὐχ ἡ­δο­νῆς ἐρῶ­σα, ἀλλ’ ἐκ τοῦ Ἀ­βρα­μι­αίου σπέρ­μα­τος γλι­χο­μέ­νη τε­κεῖν. Ἀλλ’ ὁ Ἰ­ού­δας ὑ­πο­το­πά­σας, ὅπερ οὐκ ἦν, ἐξ  αἰτί­ας τῆς Θά­μαρ ἀώ­ρως οὗ­τος τοὺς παῖ­δας ἀ­πο­θα­νεῖν, καί δεί­σας μή­ καί τόν  τρί­τον ζημι­ω­θῇ, ἔ­γνω ψευ­δέ­σιν ἐ­παγ­γε­λί­αις τὴν Θά­μαρ πα­ραγκω­νί­σα­σθαι, καὶ τέ­ως ἀ­νε­λθεῖν αὐ­τὴν ἐ­πέ­τρε­ψεν ἐν τῇ κώ­μη, ἐν ἧ  κατ­ώκουν οἱ φύν­τες αὐ­τήν, καὶ ἀ­ποκλαί­ε­σθαι τὴν χη­ρεί­αν, ἕ­ως ὁ Ση­λὼμ ἀν­δρυν­θῇ. Ἐ­γέ­νε­το ταῦ­τα καὶ ἡ  μὲν με­λα­νει­μο­νοῦσα οἴ­κοι ἐ­πέ­νθ­ει, καὶ ὁ χρό­νος πα­ρε­τά­θη, καὶ Ση­λω­μ ἠδρύ­νθη, καὶ ὁ γά­μος ἦν οὐ­δα­μοῦ. Ἔ­γνω οὖν ἡ  Θά­μαρ φε­νακι­σθεῖ­σα, καί βου­λὴν βου­λεύ­ε­ται πο­νη­ρί­α πρέ­που­σαν γυ­ναικ­ός, κα­τὰ τοὺς δει­νοὺς τὰ πο­λε­μι­κά, οἱ τὴν κα­τὰ στό­μα πα­ρά­τα­ξιν τῶν πλε­ο­νε­κτούν­των κα­τὰ τὴν δὺναμιν δυ­σαν­τα­γώ­νι­στον ὁ­ρῶν­τες, λό­χοις καί ἐνέ­δραις κατατρα­τη­γοῦσι τό ἀν­τι­κεί­με­νον · οὕ­τως ἡ  Θά­μαρ ἔ­γνω τοῦ  ἀν­τι­πα­τή­σαι τόν  ἀ­πα­τή­σαν­τα, καὶ τοῦ τεχνά­σμα­τος οὐ δι­ή­μαρ­τε, καί ὅπως, ἤ­δη λε­χθή­σε­ται. Ἐ­τε­θνή­κει Σάβ­βα ἡ  τοῦ  Ἰ­ού­δα γυ­νή. Καιρ­ός ἦν τῆς τῶν προ­βά­των κου­ρᾶς, ἔ­δει δὲ τόν  Ἰού­δαν δι’ ἐ­κεί­νης τῆς κώ­μης δι­ελ­θεῖν εἰς­ τά ποί­μνι­α. Τοῦ­το ἡ Θά­μαρ ὡς  ἤσθε­το, ἀ­πε­δύ­σα­το­ τά πε­νθι­κά, ἐ­νε­δύσα­το τὰ νυμ­φι­κά, ἐ­πλά­σα­το ἤ­θη ἑ­ται­ρι­κά, με­τή­μοι­ψεν ἑ­αυτὴν εἰς τὰ πορ­νι­κά, προ­σέ­θη­κε κάλ­λη κομ­μω­τι­κά, καί ἐ­πὶ τῆς λε­ω­φό­ρου κα­θί­σα­σα, ἐ­κα­ρα­δόκει τοῦ πενθε­ροῦ τὴν δι­έ­λευ­σιν. Ἤδη ­δὲ κλι­νού­σης ἡ­μέ­ρα; ἴ­ε­ται Ἰ­ού­δας, καί μετ' αὐ­το­ῦ οἰκέ­της ποι­μήν. Εἴ­ρας ὁ ποι­μὴν ἐ­κα­λεῖ­το, εἴ­τι ὑ­μῖν καὶ τού­του τοῦ  ὀ­νό­μα­τος μέ­λει.Ὡς οὖν ἡ  Θά­μαρ εἶ­δεν αὐ­τοὺς πλη­σι­ά­σαν­τας, τοῦ δρά­μα­τος ἄρ­χε­ται, το­σαῦτα πλατ­το­μέ­νη, ὅσα αἱ δι' ἀ­κο­λα­σί­ας ὑ­περ­βο­λὴν ἀ­πο­ξύ­σα­σαι τοῦ  προ­σώπου πᾶ­σαν αἰ­δῶ, νεύ­μα­σι κα­ί  καγ­χάσμα­σι, καί λυ­γὶσμα­σι τόν  κη­δε­στὴν εἰς πό­θον ὑ­φα­νά­πτου­σα. Ἀ­νακα­λύ­πτου­σα μὲν ἐπ’ ὀ­λί­γον τό θ­έ­ρι­στρον, ὅσον τό κάλ­λος ἐν­δεί­ξα­σθ­αι, εἶ­τα κρύ­πτου­σα τὴν μορ­φὴν ὁ­μοῦ τε λαν­θά­νου­σα τὶς εἴη, καὶ ὑ­πο­κνί­ζου­σα τῶν ὁρών­των ­τόν  ἔ­ρω­τᾳ. Ἀλλ’ ἵνα μὴ ἐμ­βρα­δύ­νω­του­τοι­σί τοῖς λό­γοις, ἐ­πι­τέ­μνω τόν  λό­γον. Ἁ­λί­σκε­ται οὖν τῷ κάλ­λει ὁ βέλ­τι­στος Ἰ­ού­δας, καί νο­μί­σας μί­αν εἶναι τῶν τάς ἥ­δο­νας πω­λου­σῶν χρῆ­ται τῷ οἰ­κέ­τῃ προ­αγωγῷ, καί μη­νύ­ει ὑποδέ­ξα­σθαι αὐτόν  ἐν  τῇ νυ­κτί ἐ­παγ­γει­λά­με­νος αὐ­τὴ πέμ­ψειν ἔ­ρι­φον. Ἡ δὲ ἁρ­πά­ζει τό ῥῆ­μα πε­ρι­χα­ρῶς. Ἐ­πεὶ δὲ ἡ  νὺξ αὐ­τοὺς ἐκοινώ­σα­το, καί εἴσω δύ­κτιων ἡ  Θά­μαρ εἶ­χε τό θή­ρευ­μα κο­λα­κεί­αις αὐτόν ὑ­πο­χαυ­νώ­σα­σα, καὶ αὔ­θις τοῖς ἀκ­κι­σμοῖς ἀ­να­φλέ­ξα­σα ἐ­νέ­χυ­ρα ζη­τεῖ τῆς τοῦ ἐ­ρί­φου ἀ­πο­στο­λῆς τὴν ρά­βδον, καὶ τόν  ὁρ­μί­σκον, καί δα­κτύ­λι­ον.Ὁ δὲ τοῖς ἱμέ­ροις αὐ­τῆς γε­γο­νὼς ὅλως ἐ­ξί­τη­λος ἀ­πο­ζών­νυ­ται τὴν ζώ­νην, εὐ­θὺς ῥί­πτει τὴν ρά­βδον, γορ­γὼς δί­δω­σι πρός  τού­τοις καί τόν  δα­κτὺλι­ον, καί τό ἐν­τεῦ­θεν τὰ νυ­κτός ἔρ­γα σι­γή­σο­μια, το­σοῦτον εἰπών, ὡς  ἀμ­φο­τέ­ρων αἱ κλή­σεις δι­ή­μειψαν τάς ἀρ­χάς, καί γέ­γο­νεν ἡ  Θά­μαρ δά­μαρ, καί  ὁ κη­δε­στὴς ἐ­ρα­στής. Ὄρ­θρου δὲ γε­νο­μέ­νου ἀ­να­θρώσκει­τὴς εὐ­νῆς ὁ Ἰ­ού­δας, καί κλέ­πτει φυ­γῇ τὴν σιγήν, ἵ­να τό πρα­χθὲν τῷ σκό­τει δι­α­λά­θῃ. Ἔ­γνω οὖν ἡ  Θά­μαρ κυ­ο­φο­ρή­σα­σα τὴν κα­τα­βο­λήν. Ἡ­μέ­ρας δὲ σκι­δνα­μέ­νης ώχε­το οἴ­κα­δε, ὡς  ἄ­θλι­α νί­κης φέ­ρου­σα τὰ ἐ­νέ­χυ­ρα. Καιρ­ός οὐ πα­ρῆλ­θε συ­χνός καί ὠγ­κοῦ­το αὐ­τῆς ἡ  γα­στὴρ καὶ ἤ­λεγ­χε τό γε­γονός ἡ  νη­δὺς, καί δι­α­βάλ­λε­ται πρός  Ἰούδαν, ὡς  εἴη  ἄρα πε­πορ­νευ­κυῖ­α · ἐ­πι­ψη­φί­ζε­ται οὖν θά­να­τον κατ’ αὐ­τῆς. Ἡ  δὲ ἀ­γο­μέ­νη πρός  τὴν σφα­γήν, τὰ ἐ­νέχυ­ρα πέμ­πει τῷ Ἰ­ούδ­α τῷ κη­δε­στῇ, ὡς  ἂν ἐξ  αὐ­τῶν ὁ πε­πορ­νευ­κὼς μετ’ αὐ­τῆς γνω­ρι­σθῇ. Ὁ δὲ τῇ θέ­ᾳ κα­τα­πλα­γείς ἔ­γνω δι­καί­ως φε­να­κι­σθείς καὶ γί­νε­ται δι­κα­στὴς  Δε­δι­καί­ω­ται γάρ, φησί, Θάμαρ, ἔ­γω δὲ κα­τα­κέ­κρι­μαι μὴ δοὺς αὐ­τὴ τόν  υἱόν μου Σι­λώμ. Καί οὕ­τως ἡ  Θά­μαρ ἐκ μι­ᾶς ὠδῖ­νος τόν  Φα­ρὲς τί­κτει, καί τόν  Ζα­ρᾶ.

Φα­νερ­όν μὲν οὖν, ὡς  τὴν ἐξ  ἐ­θνῶν ἐκ­κλη­σί­αν εἰκό­νι­ζεν. Τὰ γὰρ ἔ­θνη τὰ μὲν ἀ­θε­ΐ­αν, τὰ δὲ πο­λυθεΐαν νο­σή­σαν­τα, καί τό σπέρ­μα τῆς πί­στε­ως, καί τῆς κατ' αὐ­τὴν δι­και­ο­σύ­νης εἰς τὴν γῆν τῆς πλά­νης, καί τῶν πα­θῶν ἐκ­χέαν­τα Ἰἔμει­νεν ἀ­νή­ρο­τα. Ἐ­πεὶ μη­δέ­να καρ­πόν ἐξ  αὐ­τῶν ἡ  Ἐκ­κλη­σί­α ἐ­κίσ­ση­σεν, ἁρ­πά­ζει τὸν ἐκ τοῦ Ἰού­δα καρ­πόν · νο­εῖς δὲ πάν­τως τόν  ἐκ τῆς Ἰ­ού­δα φυ­λῆς ἀ­να­τεί­λαν­τα Κύ­ρι­ον. Ἀ­κού­ον­τες δέ, ὡς  Ἰ­ού­δας εἰς τὰ πρό­βα­τα πο­ρευ­ό­με­νος τῇ Θά­μαρ κα­τὰ πά­ρο­δον ἐ­κοι­νώ­νη­σεν, οὐ ξε­νι­ζώ­με­θα, ἐν­τεῦ­θεν γὰρ μᾶλ­λον συ­ναί­ρε­ται τό ἀ­κό­λου­θον καί γὰρ ὁ ἐξ  Ἰ­ού­δα Χρι­στός προ­η­γου­μέ­νως μὲν εἰς τὰ πρό­βα­τα ἀπε­στάλη οἴ­κου Ἰσ­ρα­ήλ, ὡς  ἐ­κεῖ­νός φη­σιν, ἔ­νηργή­θη δὲ κα­τὰ πά­ρο­δον ἡ  σω­τη­ρί­α τοῖς ἔ­θνε­σιν. Ὁρᾷς πῶς ἡ  θε­ω­ρί­α τῇ ἱστο­ρί­ᾳ συμ­φθέγ­γε­ται; Λαμ­βά­νει οὖν ἡ Ἐκ­κλη­σία, ὡς  μὲν δα­κτύ­λι­ον τόν  ἀ­ρρα­βω­να τῆς πί­στε­ως, καί τῆς συγ­κε­χω­σμέ­νης εἰ­κό­νος τὴν ἐπα­νάληψιν, ἥν ­δη­λοῖ ἡ  ἐν τῇ σφεν­δό­νῃ γλυ­φή, καί τὴν ζώ­νην τὴν πε­ρι­ζων­νύ­ου­σαν αὐ­τὴν τὴν δύ­να­μιν τοῦ Εὐ­αγγε­λί­ου τῆς χά­ρι­τος, καί τὴν ρά­βδον, φη­μὶ δὴ τόν  σταυρ­όν, δι’ οὗ ἐν τῇ στά­σει τῆς πί­στε­ως στη­ρι­ζό­με­θα, καὶ τοὺς ὑ­λα­κτῶν­τας ἡ­μᾶς κύ­νας ἐ­κτρε­πό­με­θα, καί τί­κτει δύ­ο παῖ­δας ἐν μιᾷ τῆς ψυ­χῆς νη­δύ­ϊ τὴν ὀρθήν πί­στιν, καί τὴν τῶν ἀ­γα­θῶν ἔρ­γων συ­νείδη­σιν.

Εἰ δὲ δεῖ με­τα­βα­λεῖν τὴν ἱ­στο­ρί­αν, καί εἰς ἠ­θι­κήν θε­ω­ρί­αν, τοῦ­το σα­φῶς δι­δα­σκό­με­θα, ὡς  ἡ  ὡ­ραί­α Θά­μαρ ἐ­κεί­νη, ἐ­πει­δὴ πι­κρα­σμός ἑρ­μη­νεύ­ε­ται, ση­μαί­νει τὴν ἡδονήν τὴν ὥ­ραι­αν εἰς ὄρασιν, καί ἠ­δεῖν εἰς βρῶ­σιν, πι­κρὰν δὲ τὴν ὕ­στε­ρον ἀ­νά­δο­σιν ἔ­χου­σαν, μέ­λι γὰρ ἀ­πο­στά­ζει ἀπό  τῶν τῆς κα­κί­ας χει­λέ­ων εἰς πι­κρί­αν κα­τα­λῆ­γον χο­λῆς. Αὔ­τη γοῦν ἡ  ἡ­δο­νὴ εἰ­σποι­ου­μέ­νη πρό­τε­ρον τό ἐν  ἡμῖν  ἐ­πι­θυ­μητικόν καί θυμο­ει­δές, τὰ ὑπ’  ἐ­ξου­σί­α τοῦ λο­γι­κοῦ, καὶ ὥ­σπερ συ­νοι­κοῦ­σα τού­τοις, ὥ­σπερ τῷ Ἧρ ἡ  Θά­μαρ, καί τῷ Ἀ­υ­νᾶν θα­να­τοί, καί θά­πτει ταῦ­τα εἰς ἀ­λο­γί­αν με­τά­γου­σα. Εἶ­τα κατ’ αὐ­τοῦ τοῦ νοός στρα­τεύ­ε­ται, καὶ ὑ­πο­σαί­νου­σα τῷ νὸθῳ κάλ­λει χρή­τιαι τῷ οἰκέτῃ, ὡς  μα­στροπῷ. Εἴη δ’ ἂν τοῦ νοός οἰκέτης ἡ  αἲσθη­σις, δι’ ἧς ­τῇ ἁ­μαρ­τί­ᾳ συμ­πλέ­κε­ται, προ­δοὺς πρὸτε­ρον τὴν ρά­βδον, καὶ τὴν ζώ­νην, καί τόν  δα­κτύ­λι­ον, ἅ­περ παρ' ἡ­μῶν κα­κί­α ζη­τεῖ· δου­λα­γω­γεῖ γὰρ ἡ­μᾶς, ὡς  βού­λε­ται, τού­των γυ­μνώ­σα­σα. Ἡ μὲν οὖν ζώ­νη ἐ­πει­δὴ συ­σφίγ­γει τὴν ὀσφύν, καὶ ἀ­να­στέλ­λει δι­α­ρέ­ον­τα τόν  χι­τῶ­να ἐπί τὴν ἰ­ξύν, ση­μαί­νει δὲ τό σώ­φρο­να λογι­σμόν, δι’ οὗ ἥτε ἀ­πο­λαυ­στι­κὴ τοῦ βί­ου χαυ­νό­της συ­στέλ­λε­ται, καί ἡ  μὴ πρέ­που­σα τῶν νε­φρῶν συ­σφίγ­γε­ται πύ­ρω­σις. Τοῦ­τον τόν  σώ­φρο­να λο­γι­σμόν ἀ­φαι­ροῦ­σα ἡ  ἡ­δο­νή, τό τοῦ νοός ἀν­δρώ­δες ἐξί­τη­λον ἀ­περ­γά­ζε­ται, ὥ­στε προ­δο­ῦ­ναι καί τὴν τοῦ συ­νει­δὸτος ἐ­λευ­θε­ρί­αν, ἥν αἰ­νίτ­τε­ται ὁ δα­κτύ­λι­ος, καί ἀπο­λέσαι τό κατ’ εἰκό­να, ὁ δη­λοῦτ­αι διά τῆς ἐν τῇ σφενδό­νῃ γλυ­φῆς. Ἡ δὲ ἀ­μυν­τι­κὴ τῶν κυ­νῶν ῥά­βδος, ὁ τῆς ἐλ­πί­δος λό­γος ἔἐστι, δι' οὗ τό κά­μνον τῆς ψυ­χῆς ἐ­πε­ρεί­δο­μεν, καί τό ὑλα­κτοῦν πά­θος τῆς ἀπογνώ­σε­ως ἀ­μυ­νό­με­θα. Ὅ­τι δὲ ἡ  ῥά­βδος τὴν ἀ­γα­θήν ἐλ­πί­δα δη­λοῖ, μαρ­τυ­ρεῖ ὁ τῆς ἀ­σκη­τι­κῆς Κλί­μα­κος συγ­γρα­φεὺς οὕ­τως εἰπών. Ὁ πε­σὼν συν­τρί­βε­ται καί μετ’ ἐ­παινουμέ­νης ἀ­ναι­δεί­ας προ­σεύ­χε­ται ῥά­βδῳ ἐλ­πί­δος ὑ­πο­στη­ρι­ζό­με­νος, καί ταύ­τῃ ­δι­ώκων τόν  κύ­να τῆ­ς ἀ­πο­γνώσε­ως ἐ­ξο­ρί­ζει. Ὅ­ταν οὖν καί ταύ­της ἡ­μᾶς τῆς ρά­βδου ἡ  ἁ­μαρ­τί­α στέ­ρη­σῃ, εὐ­χει­ρώ­τους ἔχει πρός  ὅ  τι βού­λε­ται. Ταῦτ’ οὖν μα­θόν­τες, ἀ­γα­πη­τοί, προ­σέ­χω­μεν ἑαυ­τοῖς· ἐγρά­φη γὰρ ταῦ­τα εἰς νου­θεσί­αν ἡ­μῶν. Φύ­γω­μεν τὴν δε­λε­ά­ζου­σαν ἡ­δο­νήν, ἐκκλίνω­μεν αὐ­τῆς τάς ἀρ­χάς, πα­ρεισ­δύ­ε­ται γὰρ ἀπό  τῶν τῆς ψυ­χῆς θυ­ρί­δων ἀ­προ­ό­πτως εἰσ­δύ­ου­σα, μὴ συλληθῶ­μεν τὴν ζώνην τὴν ἁ­γι­α­στι­κὴν σω­φρο­σύ­νην, μη­δὲ τό κατ’ εἰκό­να προσ­δώ­σω­μεν, ὡς  δα­κτύ­λι­ον,

Εἰ δὲ τί­νι τού­των ζη­μι­ω­θῆ­ναι συ­νέ­βη, τὴν ρά­βδον τῆς ἐλ­πί­δος μὴ ἀπο­σπά­σῃ ἀφ' ἡ­μῶν ἡ  ἀ­πό­γνω­σις. Οὕ­τω τὴν ἁ­γίαν ­τοῦ Χρι­στοῦ γέν­νη­σιν κα­θα­ροῖ ὑ­ποψό­με­θα, καί με­τὰ ἀγ­γέ­λων δο­ξά­σο­μεν, καί με­τὰ ποι­μέ­νων αἰ­νέ­σο­μεν, ὡς  χρυσ­όν τὴν πί­στιν προ­σά­γοντες, ὡς  δὲ λί­βα­νον τάς πρά­ξεις, ὡς  δὲ σμύρ­ναν­ τήν τοῦ σώ­μα­τος νέ­κρω­σιν καὶ τῆς μυ­στι­κῆς τρα­πέ­ζης κα­τα­τρυ­φή­σο­μεν ἐν  Χρι­στῷ Ἰ­η­σοῦ τῷ Κυ­ρὶῳ ἡμῶν, ᾧ σὺν Πα­τρί καί ἁγίῳ Πνεύ­μα­τι προ­σκυ­νου­μένῳ, νῦν καί ἀεί καί εἰς τοὺς αἰῶ­νας τῶν αἰώ­νων. Ἀ­μήν.

Εσπερινές Ομιλίες

Σεβασμιωτάτου

IMG 1255

 

Δράσεις

Ενημέρωση

mitro daniil

theiokirigma

epikairoilogoi

libraryfont

video

filanthropia

ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Bible