logo


Greek English German

photo prog

frontweek

  ΘΕΙΟΝ  ΚΗΡΥΓΜΑ

 p. kallinikos nikolaou

 Τό κήρυγμα γράφει καί ἐπιμελεῖται

  ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης

  κ. Καλλίνικος Νικολάου

 Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας

 Διαβάστε περισσότερα 

*************************

Η Ιερά Μητρόπολή μας παραθέτει τον απολογισμό

της Φιλανθρωπικής διακονίας

για το έτος 2017

 και για την ενημέρωση των πιστών της

 

Κ Α Τ Α Σ Τ Α Σ Ι Σ

ΕΜΦΑΙΝΟΥΣΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ

 ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΙΝ

 ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΊΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΒΥΡΩΝΟΣ & ΥΜΗΤΤΟΥ

 ΔΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017

 

 Διαβάστε περισσότερα

*************************

Προ της απολύσεως του Εσπερινού, στην σύντομη προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ ευχαρίστησε τους παριστάμενους Αρχιερείς, Ιερείς και τον κόσμο που προσήλθαν κατά την διάρκεια της Ακολουθίας.

Αύριο το πρωί θα τελεστεί πανηγυρική πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία. Το απόγευμα και ώρα 5:30 θα τελεστεί ο Μεθέορτος Εσπερινός και στην συνέχεια η λιτάνευση των Ιερών Λειψάνων, της Εικόνας του Αγίου Δημητρίου και της Παναγίας της Χοζοβιωτίσσης.

 

   ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καισαιριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ

Καισαριανή 23 Μαρτίου 2018

 

 Γιά τήν χρηματοδότηση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἀπό τό ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. πληροφοροῦμε τά ἑξῆς:

Διαβάστε περισσότερα

*****************************  

 

 Λαμπρά πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Καρεά


kaisarianis ag georgios1-3

Διαβάστε περισσότερα

***************************** 

Υπαίθρια Θεία Λειτουργία στην Πλατεία Αγίου Λαζάρου  

1

Διαβάστε περισσότερα

***********************

  Με λαμπρότητα πανηγύρισε ο ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Υμηττού

 kaisarianis euaggelismos1

  Διαβάστε περισσότερα

**************************

Θεοφάνους Κεραμέως Ὁμιλία ιζ΄ Περὶ τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ

Θεοφάνους Κεραμέως

 

Ὁμιλία ιζ΄

 

Περὶ τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ

 

(J.P.Migne, Patrologia Graeca, t.132 372C-396B)

 

 

­φθα­σεν ε­αγ­γε­λι­κή φι­λο­σο­φί­α ἀπὸ τν κά­τω καί με­ρι­κν ­νά­γου­σα ἡμᾶς ες τά κα­θό­λου καὶ τε­λε­ώ­τε­ρα· ­πο­θε­σα γάρ πρό­τε­ρον τήν το Ζακ­χαί­ου με­τά­νοι­αν, καί τήν το τε­λώ­νου τα­πεί­νω­σιν, νν κα­θό­λου τς ν­θρώ­πι­νης φύ­σε­ως ­πο­γρά­φει τήν ­θλι­ό­τη­τα, ν ρ­χῆ­θεν ­πέ­στη, νε­ω­τε­ρι­κας ρ­μαῖς τς το Θε­ο ν­το­λς δρα­πε­τεύ­σα­σα, καὶ πρὸς τὸν χοι­ρώ­δη βί­ον α­το­μο­λή­σα­σα, ὅπως τέ το θε­ο καί Πα­τρὸς φθά­σα­σα γα­λη­νό­της μα­κρό­θεν δι­ά της το Υἱοῦ καί Λόγου σαρ­κώ­σε­ως ἐνηγ­κα­λι­σα­το ταύ­την, καί πρὸς τήν πρώ­την ε­γέ­νει­αν ­πα­νή­γα­γεν. Α­τς οὖν τς θε­ο­λέ­κτου πα­ρα­βο­λς ­κο­ή καί δι­ανοί­ᾳ νη­φού­ση ­κου­σω­μεν.

Ε­πεν ὁ Κύ­ρι­ος τήν πα­ρα­βο­λήν ταύ­την · νθρωπ­ος τίς ε­χε δύ­ο υἱ­ούς. Ὁ μέν πάν­σο­φος καὶ θε­ος Χρυ­σό­στο­μος τά τς πα­ρού­σης πα­ρα­βο­λς ­πε­ξερ­γα­σά­με­νος, τούς δύ­ο τού­τους υἱούς τούς δι­καί­ους ε­ναι λέ­γει καί τούς ­μαρ­τω­λούς · τούς μέν ρα­ρό­τως μεί­ναν­τας ν τας ν­το­λαῖς τοῦ θε­ο­ῦ, τούς δέ πρὸς τὸν αἰσχρόν καί κλε­ῆ βί­ον α­το­μο­λή­σαν­τας. ­μες δέ καὶ τήν το ΙΙατρὸς αὐτομολήσαντες ἐξή­γη­σιν, ὡς εκ­ός, σε­βα­ζό­με­θα, καὶ Πα­τρά­σιν λ­λοις στοιχεν οκ ­πα­ναι­νό­με­θα. γάρ πο­λυ­τρό­πος το θε­ο σο­φί­α ηὐδό­κη­σε ποι­κι­λο­τρό­πως νο­εῖσθ­αι τῆς Γρα­φς τά μυ­στή­ρι­α. Φα­μέν οὖν, ς δι­ά τοῦ πα­ρόν­τος νέ­ου πά­σης τῆς ν­θρω­πίνης φύ­σε­ως τήν κ θε­ο ­πό­πτω­σιν ­δει­ξε, καί τήν α­θις ­νά­κλησιν τ παρ­αβο­λικῷ ταύ­την κρύ­ψας πα­ραπε­τά­σμα­τι. Ὁ δή καί ν τας πρὸ ταύ­της πα­ρα­βολαῖς ὁ Σω­τήρ ἐσχη­μά­τι­σε, πο­τέ μέν δρα­χμήν εἰπ­ών τῇ κό­πρῳ συγ­χω­σθεί­σαν τν ­δο­νν, ς ­πο­σα­ρω­θεί­σης ταύ­της ε­ρε­σις γέ­γο­νε· πο­τέ δέ πρό­βα­τον ­ε­ρς ­κα­τον­τά­δος ­πο­φοι­τ­σαν, καὶ γε­γον­ὸς ὀρει­ά­λω­τον, καὶ ζη­τη­θέν ὑπὸ το κα­λο ποι­μέ­νας, καὶ ε­ρε­θέν. λ­λο­τε ­πο­γρά­φει τὸν ν­θρω­πον τς ­νω ­ε­ρουσα­λήμ ­πο­φοι­τή­σαν­τα, καί λω­πο­δύ­ταις πε­ρι­πεσόντα, καί τήν στο­λήν ­φαι­ρε­θέν­τα, καὶ τραυ­μα­τί­αν γε­νό­με­νον, καὶ ὑπὸ το νό­μου καὶ τν προ­φη­τν οδ΄ ὁτι­οῦν ­φε­λη­θέν­τα (ο γάρ α­μα τα­ρων καὶ τρά­γων σώ­ζειν ­δυ­να­το), λλ' ὑπὸ μό­νου θε­ρα­πευ­θέν­τα Χρι­στο. Καὶ δι­ά τς νν Ρη­θεί­σης πα­ρα­βο­λς τά α­τά ­πο­τί­θη­σιν  ν­θρω­πος τίς εἶχε δύ­ο υἱ­ούς.ν­θρω­πος ὁ θεὸς κα­τά τὸν ­πο­δο­θέν­τα ἡμιν σκοπὸν ν ἑτέρα πα­ρα­βο­λή, δύ­ο δέ κα­τά χά­ριν υἱοὶ τοῦ θε­ο­ῦ πᾶσα λο­γι­κή κτί­σις, τν νο­η­τν καὶ αἰσθητν· μέν προ­γε­νε­στέ­ρα κα­τά τήν γέ­νε­σιν ·π­ρ­τον γάρ ν­νο­ε τάς γ­γε­λι­κάς τά­ξεις, πα­ρα­γαγν ταύ­τας δι­ά ν­νο­ήμα­τος · δέ τν ν­θρώ­πων ­στε­ρον πα­ρα­χθε­σα με­τά τήν τν α­σθη­των δι­ακό­σμη­σιν. Διά μέν οὖν τήν πρὸς τὸ νο­ερ­ὸν τῆς ψυχ­ῆς συγ­γέ­νει­αν ­δελ­φός τοῦ ν­θρώ­που γ­γε­λος, δι­ά δέ τὸ προ­κα­τα­σκευ­ά­σθ­αι τς φύ­σε­ως ἡμῶν τήν γ­γε­λικήν καὶ ­σώ­μα­τον φύ­σιν, νε­ώ­τε­ρος ἀδελφὸς ­νο­μάσθην­θρω­πος. λλ' οἶδα τὸν ν­τι­τεί­νον­τα λό­γον. Ἐρε­ῖ γάρ τίς ­σως, πρὸς τὸ τῆς πα­ρα­βο­λς ἐνα­τε­νί-σας ­κρο­τε­λεύ­τι­ον, ν οἷς φη­σιν ἀχθε­σθῆναι τὸν πρε­σβύ­τε­ρον ἀδελ­φόν, δι­ά τήν πε­ρί τὸν νέ­ον φιλοφρο­σύ­νην, ς το­το δο­κε πως ­ναν­τι­οῦσθαι τῇ θε­ω­ρί­α. Εἰ γάρ Χα­ρά γί­νε­ται ν οὐρανῷ πὶ ἑνὶ ἁμαρ­τωλῷ με­τα­νο­οῦν­τι,  πῶς ρ­γί­ζε­ται τν ­νω δυ­νά­με­ων ­γί­α πλη­θύς φθό­νου παν­τός ­νε­πί­μικτος. Σκο­πεῖν τοί­νυν προ­σή­κει, ς ο πᾶσα τῆς πα­ρα­βο­λς κ­θε­σις τῇ θε­ω­ρί­α συ­νήρ­μο­σται· οδ’ ε­περ τί το δι­η­γή­μα­τος ἔξω τς τρο­πι­κς δι­α­νοί­ας ε­ρίσκοι­το, δι’ ­κε­νο καί τὸ πν ἀθε­τεῖ­σθαι. Ο γάρ πά­θος βα­σκα­νί­ας προ­σά­ψαι βου­λό­με­νος τῇ ­πα­θε­ῖ τν γ­γέ­λων φύ­σει τα­ῦτα φη­σιν, λ­λὰ τήν πε­ρί ἡμᾶς κη­δε­μο­νί­αν τοῦ θε­ο­ῦ δει­κνύ­με­νος, καὶ τὸ τῆς χά­ρι­τος μέ­γε­θος, ς με­τέ­σχεν ὁ ν­θρω­πος. Ἐπεὶ κα­τά πο­λύ μλ­λον οχ ρ­μόση πὶ τν δι­καί­ων ὁ πρε­σβύ­τε­ρος ­δελ­φὸς ­κλαμ­βά­νε­σθαι, ο μό­νον, ὅτι ο βα­σκαί­νου­σι τς τν ­μαρ­τω­λν σω­τη­ρί­ας οδί­και­οι, λ­λὰ καὶ τά ­πό­με­να πάν­τη δο­κε πρὸς ­κε­νον τὸν σκοπ­ὸν ­να­κό­λου­θα. Τί γάρ καὶ δι­ε­λεν αὐτοῖς ὁ Σω­τήρ, ­πί­σης καί κοι­νή δο­θεί­σης δι­καί­οις τέ καί ­μαρ­τω­λοῖς πά­σης τῆς κτί­σε­ως, δυ­νά­με­ως τέ καὶ κρί­σε­ως τς α­τς, πρὸς τέ τήν φυ­γήν τοῦ χεί­ρο­νος καὶ τήν ­κλο­γὴν τοῦ βελ­τί­ο­νος; Τὸ γάρ πρὸς τοῦ πρε­σβυ­τέ­ρου ­δελ­φο ῥηθέν Ο­δέ­πο­τε σου ν­το­λὴν πα­ρλ­θον, > τίς ν ε­πεν ­πε­ρυ­θρι­ά­ση, κἄν ­βρα­άμ εἴη, κἄν Μω­σῆς, κἄν Σα­μου­ήλ, κἄν ­λι­ου, κἄν Πέ­τρος τν μα­θη­τν κρη­πίς; Τίς ὄντως ὑψηλ­ὸς καὶ με­γα­λο­φυ­ής τῷ φρο­νή­μα­τι, ς κα­τά τὴν α­σθη­σιν καὶ δι­ά­νοι­αν ­ξω γε­νέ­σθαι τοῦ κα­τά κα­κί­αν μο­λύ­σμα­τος; Τίς καυ­χή­σε­ται κα­τά τήν ­πα­ροι­μί­αν, ­γι­αν ἔχειν καρ­δί­αν; Τίς καθαρ­ὸς ἀπὸ ρύπου, ς μαρ­τύ­ρε­ται Ἰώβ; Οκ ἴσα­σι λέ­γειν οἱ δί­καιοι · Οδέ πο­τέ σου ν­το­λὴν πα­ρέ­βην. Ἀλλ' ὁ μέν ­βρα­άμ Ἐγὼ δέ εἰμι γ καὶ σποδ­ὸς. Ὁ δέ Δα­βίδ Αἱ ­νο­μί­αι μου ­πε­ρ­ραν τήν κε­φα­λήν μου. Ἰ­σα­ΐας Ὁ τά­λας ἐγὼ, ὅτι ­κά­θαρ­τα χεί­λη ­χω. Ο περὶ τὸν Ἀζαρίαν ­γι­οι πα­δες. Ο­δέ συ­νε­τη­ρή­σα­μεν, ο­δέ ­ποι­ή­σα­μεν κα­θώ ς­νε­τεί­λω ­μῖν. ­ω­άν­νης δέ ὁ παρ­θέ­νος καὶ Θε­ο­λό­γος, ὁ το­σο­τος τήν κα­θα­ρό­τη­τα καὶ τήν λοι­πήν ­ρε­την , δι­α­ῤῥή­δην ο­τω βο­ · ν ε­πω­μεν, ὅτι ­μαρ­τί­αν οκ ἔχο­μεν, ­αυ­τούς ­πα­τ­μεν, καὶ ἀλήθεια ν ­μῖν οκ ­στιν · ­τι δέ καί δι' ­αυ­τοτα­ῦτα λέ­γει, καί ο τα­πει­νο­φρο­νν μό­νον, λλ’ ­λη­θεύ­ων, ἔδει­ξεν ν Καρ­θα­γέ­νη ­γί­α σύ­νο­δος, ­ναθέ­μα­τι ­πο­βα­λο­σα τούς μή ο­τως ­κλαμ­βα­νό­με­νους τάς τν ­γί­ων φω­νάς, λλ' ο­ο­μένους κ μό­νης τα­πει­νο­φρο­σύ­νης τα­ῦ­τα λα­λεν. λλ’ φω­νή αὕτη, « Ο­δέ­πο­τε ν­το­λήν σου πα­ρλ­θον» τς γ­γε­λι­κῆς τά­ξε­ως μό­νον ρ­μό­δι­ος, ἥτις τε­τή­ρη­ται πρὸς τὸ κακ­ὸν ­νε­πί­μι­κτος. Τί δ’ ν ε­ποι­εν καὶ περὶ τῆς πρώ­της στο­λς, ν δι­ά τν δού­λων ὁ πα­τήρ τὸν νέ­ον ­νέ­δυ­σε, τὸ βά­πτι­σμα κα­θα­ρς ε­κο­νί­ζου­σαν; ἄρ’ ο δί­κα­οι καί ­μαρ­τω­λοί ταύ­την πε­ρι­χλαι­νίζον­ται; λλ' ν τῷ τς πα­ρα­βο­λς λό­γῳ μό­νος α­τήν ὁ νε­ώ­τε­ρος ν­δι­δύ­σκε­ται, ς το πρε­σβυ­τέ­ρου μη­δέ­πο­τε γυ­μνω­θέν­τος α­τς. Το­το δέ περὶ τοῦ δα­κτυ­λί­ου, καί πε­ρί τν ­πο­δη­μά­των νο­ή­σω­μεν. Καὶ μήν καί ὁ ­πέρ ἡμῶν ἀχθεὶς ες θυ­σί­αν μό­σχος οχ ­πέρ ­μαρ­τω­λν μό­νον, λ­λὰ καὶ ­πέρ δι­καί­ων τέ­θυ­ται, λύ­τρον γε­γο­νς πά­σης τῆς φύ­σε­ως. Πς οὖν ὁ δί­και­οις ­πέρ τοῦ μό­σχου τς σφα­γς ­δυ­σχέραι­νεν, φ' ο καὶ ατ­ὸς ἐλε­λύτρω­το; Πς δέ καὶ πρὸς α­τόν φη­σιν ο Πατὴρ · Σύ πάν­το­τε μέτ’ ἐμοῦ εἶ. Ο γάρ πάν­το­τε με­τά Θε­ο­ῦ ἦ­σαν ο δί­και­οι. Εἰ γάρ, κα­θώς φη­σιν ὁ ­πό­στο­λος, ν τῷ ­δάμ πάν­τες ­πο­θνή­σκο­μεν, καὶ πάν­τες ν Χρι­σῷ ἐζω­ο­ποι­ήθη­μεν, πάν­τες οὖν ο κοι­νω­νον­τες τῆς φύ­σε­ως τς ­δάμ, καί τς ­κεί­νου πτώ­σε­ως ἐκοινώ­νη­σαν, καὶ τς δι­ά Χρι­στο ­πο­λυ­τρώ­σε­ως. Οκ οὖν πάν­το­τε με­τά θε­ο­ῦ ­σαν ο δί­και­οι, λλ’ ανο­ε­ρα­ὶ τν γ­γέ­λων οὐσί­αι, α μη­δέ­πο­τε δι­α­κριθε­σαι θε­ο · ­πέρ ν ο­δέ ἔρι­φος ἐθύ­θη πο­τέ. Ὑπέρ γάρ τν γ­γέ­λων ο­δέ ­μαρ­τωλ­ὸς ες θά­να­τον δέ­δο­ται· ­πέρ δέ τς τν ν­θρώ­πων σω­τη­ρί­ας ατ­ὸς ὁ τοῦ θε­οῦ Υἱὸς τέ­θυ­ται. λ­λὰ πο­λύ τῆς ε­θεί­ας ­πε­πλα­νή­θη­μεν. Φέ­ρε οὖν τὸν λό­γον σπερ ἵππον ­ξω τῆς νύσ­σης ἀφη­νι­ά­σαν­τα ἡνι­ο­στροφήσωμεν.

ν­θρω­πος τίς εἶ­χε δύ­ο υ­ούς· καί εἶπεν ατῷ νε­ώ­τε­ρος· Πά­τερ, δός μοί τὸ ­πι­βάλ­λον μέ­ρος τῆς ο­σί­ας. ­πει­δή, φησὶν, α­τε­ξού­σι­ος ­κτι­σμαι, οθέ­λω δου­λεύ­ειν ­νάγ­κη· πα­ρα­χώ­ρη­σον χρή­σα­σθαι μέ τ κλήρῳ, ς βού­λο­μαι· πῶς ν φα­νεί­ ἥν α­το­δέ­σπο­τος, ν­το­λας καὶ νό­μοις δου­λα­γω­γούμενος; Καὶ δι­ε­ῖ­λεν α­τοῖς τὸν βί­ον, τος ­σω­μά­τοις ­πέ­νει­με τὸν ο­ρά­νι­ον χ­ρον, τοῖς ν­θρώ­ποις δέ τὸν πε­ρί­γει­ον. Δύ­ο γάρ τα­ῦ­τα στοι­χε­α ν τῇ τν ὄντων κτί­σει πρὸς δι­α­γω­γήν τς λο­γι­κς φύ­σε­ως, ο­ραν­ὸς, καὶ γ. Τό­πος τν δι­ά σαρ­κὸς τήν ζω­ήν εἰλη­χότων γ · ὁ δέ ο­ρά­νι­ος τν ­σω­μά­των ­στὶν, ν ὧ πα­νί­ε­ροι νό­ες πε­ρι­πο­λον­τες γει­το­νο­ῦ­σι τῇ πα­νευδαί­μο­νι καί θεί­α μα­κα­ρι­ό­τη­τι. Ὁ τοί­νυν ν­θρω­πος ο­α νε­ώ­τε­ρος πας, ς κλ­ρον τὸν α­σθητὸν το­τον κόσμον καί τόν παράδεισον εἰς δίαιταν εἰληφώς ἔπαιζε λε­λυ­μέ­νος, καὶ πα­ρή­γε­το τας ­πι­θυ­μί­αις, καί ὑπέ­πι­π­τεν ­δονῇ, καί τς δο­θεί­σης ­γί­ας ν­το­λς χω­ρι­σθείς, ­πώ­λε­σε τς σω­φρο­σύ­νης τὸν πλοτον, ἐστε­ρη­σα­το τοῦ ρ­γυ­ρί­ου τς γνώ­σε­ως, ­συ­λήθη τν ­ρε­τν τήν πε­ρι­ου­σί­αν, καὶ ο­τω μα­κράν ἐγεγό­νει Θεοῦ πολ­λ τινι καί ­πεί­ρω με­τα­ξύ δι­α­στήματι. Τῇ γάρ με­το­χῇ το χεί­ρο­νος καὶ τῇ πρὸς τήν κακί­αν γ­γύ­τη­τι πόῤῥω γιν­όμε­θα το θε­ο· μα­κρύνε­ται τῆς δικαιοσύ­νης ὁ τήν ­δι­κί­αν γ­κολ­πωσάμε­νος· πόῤῥ­ω γί­νε­ται τς σω­φρο­σύ­νης ὁ τ ῥύπῳ τν ­δο­νν μο­λυ­νό­με­νος · ­ξο­στρα­κί­ζε­ται τς φρονή­σε­ως ὁ τῇ τν πα­θν ­χθη­δό­νι κα­τα­χων­νύ­με­νος, ­πο­σκο­ρα­κί­ζε­ται τς ν­δρεί­ας ὁ ­πο­κύ­πτων τοῖς πά­θε­σιν. Ο­τως ­πε­δή­μη­σεν ες χώ­ραν μα­κράν ὁ ὑπὸ τν ­μαρ­τι­ν ν­δρα­πο­δι­σθ­είς, πᾶσας τάς τῆς ψυ­χς δυ­νά­μεις καὶ τάς αἰσθή­σεις τοῦ σώ­μα­τος ­να­λώ­σας ν ταῖς ­δο­ναῖς­ της σαρ­κός. Αἱ γάρ ἁ­μαρτί­αι ­μν, φη­σιν ὁ θεὸς, δι­ι­στ­σιν ­να­μέ­σον ἐμοῦ καὶ ­μν.

Δα­πα­νή­σαν­τος δέ α­το­ῦ πάν­τα,  ­γέ­νε­το λιμ­ὸς ­σχυρ­ὸς κα­τά τήν χώ­ραν ἐκεί­νην, καί ατ­ὸς ρ­ξα­το ὑ­στε­ρεῖσθαι». Οκ ­παρ­χς γέ­γο­νε λιμ­ὸς, λλ' ­ταν ὁ νέ­ος τήν ο­σί­αν ­πα­σαν κα­τε­πά­τη­σεν. Ἡ γάρ παν­τε­λής τν ­ρε­τν στέ­ρη­σις λιμ­ὸς ἰσχυρ­ὸς γί­νε­ται τῇ ψυ­χῇ, ὑφ’ ο κα­τα­ξη­ραν­θε­ῖ­σα, ς ­πό τί­νος αχ­μοῦ, παν­τὸς ὄμβρου δι­και­ο­σύ­νης λι­μώτ­τει. Καὶ γάρ, φη­σιν ὁ θε­ος Μά­ξι­μος, λι­μός ἐστιν ς ­λη­θς ­κλει­ψις, καὶ σπά­νις τν κάτ’ α­τήν τήν περαν ­γνω­σμέ­νων ­γα­θν, καὶ ­πο­ρί­α τν τς ψυ­χς πνευ­μα­τι­κν βρω­μά­των. Ο­τως ἐλί­μωτ­τε μα­κρό­θεν ­ρῶν ὁ ­δάμ τήν ­δέμ, καὶ δι' α­το­ῦ πᾶσα φύ­σις ἡμῶν λι­μώτ­του­σα θη­τεύ­ειν τοῖς δαί­μο­σιν ἠρε­τί­σα­το λι­μώ­ξα­σα δέ πρὸς ­πό­γνω­σιν τρέπε­ται. Τί γάρ ὁ τῆς πα­ρα­βο­λς λό­γος φη­σί; Καὶ πο­ρευ­θες ἐκολ­λή­θη νὶ τν πο­λι­τν τῆς χώ­ρας ­κεί­νης, καί ­πεμ­ψεν ατὸν ες τούς ­γρούς α­το βό­σκειν χοί­ρους. Ὁρᾶς τὸ κακ­ὸν μεί­ζο­νι κακῷ οἷον θε­ρα­πευ­ό­με­νον; ­χρῆν γάρ, το λιμο γε­νο­μέ­νου, ες συ­ναί­σθη­σιν ε­θύς τς προ­τέ­ρας ­φθο­νί­ας λ­θεῖν, καὶ σπε­ῦ­σαι πρὸς τήν ε­δαίμο­να ­στί­α­σιν ­πα­νελ­θεν. Ὁ δέ ­πί­σης ἀτά­κτῳ πώλῳ τά δε­σμά δι­α­ῤῥή­ξας πὶ τά χεί­ρω προ­έ­κο­πτε. Πο­ρευ­θες γάρ ἐκολ­λή­θη νὶ τν πο­λι­τν τῆς χώ­ρας ­κεί­νης, ν­ταῦ­θα ­οι­κέ τί τν κε­κρυμμέ­νων ­να­κα­λύ­πτειν ὁ Κύ­ρι­ος, ὅπερ κα­τά γέ τὸν μ­ὸν λό­γον τοι­ο­τον ­στιν. Ὁ τοῦ κό­σμου ρ­χων διά­βο­λος ­πε­ρη­φα­νευ­σάμε­νος, καί κα­τα­βλη­θεὶς ­μα τάς π' ατὸν ­πο­στα­τι­κας δυ­νά­με­σι, τς πο­λυ­σχι­δος ­μαρ­τί­ας τά ε­δη ἑκά­στῳ δαί­μο­νι ­πε­κλή­ρω­σε, καὶ ­σπερ ἐπὶ τν τοῦ ­γί­ου Πνεύ­μα­τος χα­ρι­σμά­των πολ­λς τίς ε­ροι δι­α­φο­ρς · πνε­μα γάρ σο­φί­ας, πνε­μα δυ­νά­με­ως, υ­ο­θε­σί­ας τέ καί ­γι­α­σμο καὶ συ­νέ­σε­ως, καί ὅσα ὁ μέγας ­σα­ΐ­ας ἠρίθμησεν, ο­τως oἱ το θε­ο­ῦ ν­τί­πα­λοι τος ­ναν­τί­οις τε­τά­χαται, ς λ­λον μέν ε­ναι τὸν δαί­μο­να τοῦ θυ­μο, λλον δέ τς φι­λο­δο­ξί­ας, ­τε­ρον τς φι­λαρ­γυ­ρί­ας, καὶ ἄλλον τοῦ φθό­νου, καὶ λ­λον λ­λου, τοῦ μί­σους τς κο­λα­σί­ας, τς ­βρε­ως, τς ­κη­δί­ας, καὶ τν πα­θν ­κα­στον ­φευ­ρέ­την δ­ιον κέ­κτη­κε, καὶ τοῖς ν­θρώ­ποις σύμ­βου­λου πο­νηρ­όν, ς πο­λί­τας λέ­γεσθαι τν πα­θν τούς τού­των δη­μι­ουρ­γούς. ­ταν βοὖν ­κού­σης, ς ­πο­σκιρ­τή­σας ­κε­νος ὁ νέ­ος ἑνὶ ἐ­κολ­λή­θη τν πο­λι­τν, τοῦ­το δη­λο­σθαι κα­τά­μα­θέ, ς ἑνὶ τν δαι­μο­νι­ω­δν πα­θν λά­τρης καί ­πο­χεί­ρι­ος γέ­γο­νεν. Ε δέ καὶ τήν πόλιν ζη­τες μα­θεν, ς πο­λι­ο­χος ν ὁ μι­σθω­σά­με­νος τὸν νέ­ον συ­ο­βω­τεῖν  δι­δά­ξει σέ ὁ ψαλ­μὸς, τήν πό­λιν λέ­γων ­κεί­νην­ τήν κ τν πο­νη­ρν ­πι­τη­δευ­μά­των συ­νω­κι­σμέ­νην. Εἶ­δον ­νο­μί­αν ν τῇ πό­λει καί ν­τι­λο­γί­αν, καὶ ­νο­μί­α καὶ κό­πος ν μέ­σῳ α­τς, καί ­δι­κί­α, καί τό­κος, καὶ δό­λος ν τας πλα­τεί­αις α­τς.  Ὁ γο­ῦν τήν τοι­αύ­την πό­λιν οκῶν ἔπεμ­ψεν ατὸν εἰς τὸν ἀγρὸν α­το­ῦ βόσκ­ειν χοί­ρους. Τά­χα δι­ά τν χοί­ρων τῷ τς βδε­λυ­ρς καί λυσ­σώ­δους ­κο­λα­σί­ας πά­θος ἠ­νί­ξα­το, ὧ χοι­ρηδ­ὸν γ­κα­λιν­δο­ῦν­ται ο τῷ μι­α­ρπει­θό­με­νοι δαί­μο­νι. ­γρούς δέ νο­ή­σεις τοῦ βδε­λυ­ροτού­του δαί­μο­νος τούς φι­λο­σάρ­κους, καὶ φι­λή­δο­νους. ­ρι­στα δέ τὸ τς ­κο­λα­σί­ας πά­θος τος χοίροις πα­ρεί­κα­σεν· γάρ ­δο­νή κα­θά­περ κιρ­καί­ω κρατή­ρι τὸν ἑαυ­τοῦ κυ­κε­ώ­να κε­ράσα­σα, καὶ τὸν τν ­φρό­νων νον πρὸς τήν χοι­ρώ­δη ζω­ήν­ με­τα­μείβ­ου­σα, λά­τρας ­αυ­τς τί­θη­σι καὶ ­σπερ ο τν συ­ν φθαλ­μοί ες τὸ κά­τω πα­ρά τς φύ­σε­ως ἐστραμ­μέ­νοι τν ο­ρα­νί­ων θαυ­μά­των ­πεί­ρως ­χου­σιν, ο­τως πρὸς τά πά­θη κα­τα­σπα­σθε­σα ψυ­χή πρὸς τὸ νο­ητὸν κάλ­λος ­ναι­σθη­τε. Πολ­λν δέ ὄντων πα­θν, τούς λο­γι­σμούς τν ν­θρώ­πων κα­τα­γω­νί­ζε­ται, ο­δε­μί­αν καθ' ἡμῶν ­σχύν ­τε­ρον πά­θος ­χει, ς πρὸς τὴν νό­σον τς ­δο­νς ­ξι­σά­ζε­σθαι. Βο­σκή­μα­τα γάρ ­λη­θς τούς ν­θρώ­πους ποι­ε τῇ ­τι­μί­ᾳ δί­κην συ­ν ἐκ­πομ­πεύον­τας, ς ­εί ­πι­θυ­μεν κο­ρέν­νυ­σθαι τοῦ μι­ά­σμα­τος. ­πε­θύ­μει γάρ, φη­σι, γε­μί­σαι τήν κοι­λί­αν αὐτο­ῦ ἀπὸ τν κε­ρα­τί­ων, ν ­σθι­ον ο χο­ροι, καὶ ο­δεὶς ἐ­δίδου ατῷ. Ὁ μέν οὖν νε­ώ­τε­ρος κα­τά τήν γένε­σιν καὶ τήν φρό­νη­σιν το­σοῦτον ­πώ­να­το κ τοῦ συ­βώ­της γε­νέ­σθαι, ὅσον γ­χε­σθαι τοῦ λι­μο, καὶ ἰμεί­ρε­σθαι τς χοι­ρώ­δους μ­πλη­σθῆ­ναι τρο­φς· Τοι­α­τα τν ­ρα­στν τς κα­κί­ας τά ­πα­θλα- τοι­ούτοις δώ­ροις δε­ξι­ο­ῦ­ται ­δο­νή τούς ­πό­με­νους α­τῇ τοι­α­ται πε­φύ­κα­σιν αἱ τν δαι­μό­νων τι­μαί. Τῷ μέν γάρ σω­φρο­νοῦν­τι, καί λο­γι­σμῷ γεν­ναίῳ τν πα­θν κα­τευ­με­γεθοῦν­τι, ῥα­γδα­ον ­πι­φέ­ρου­σι πό­λε­μον, παν­τα­χό­θεν πε­ρι­ι­στν­τες τά θέλ­γη­τρα, μέ­λι­τι τό δη­λη­τή­ρι­ον πα­ραρ­τύ­ον­τες, καὶ χρυ­σας φι­ά­λαις κίρ-νν­τες τὸν θά­να­τον. ­πει­δν δέ εἴ­σω πα­γί­δος συσχ­σι τὸ θή­ρα­μα, καὶ τήν ψυ­χήν ν ­ξει το κα­κοδου­λα­γω­γή­σω­σι, τό­τε δή­ το­τε δυ­σχε­ρ ποι­οῦσι τν κα­κν, τήν ­πό­λαυ­σιν, ς ν δι­α­κα­ς ­χοι­εν πρὸς αὐτὰς, τῷ τς ­πι­θυ­μί­ας οἴ­στρῳ νυτ­τό­με­νοι· κα­τά τάς δει­νάς τν ­ται­ρί­δων, α μέ­χρι τό­τε τούς νέ­ους ἀγρεύ­ου­σι νεύ­μα­σι, καὶ λυ­γί­σμα­σι, καί καγ­χά­σμα­σι, καὶ συν­θή­μα­σιν, ­ως ν ἅψω­σι τς ­πι­θυ­μί­ας τὸ πρ. Ε­τα με­τα­βάλ­λου­σαι κ­κί­ζον­ται, τούς ­ρα­στας ­πο­κνί­ζου­σαι. Δι­ά­ τὶ δέ τν κε­ρα­τί­ων μό­νον, καὶ οκ λ­λου καρ­πο ­μνη­μό­νευ­σε; Τά­χα τήν γ­χώ­ρι­ον συ­νή­θει­αν τν κα­τά Φοι­νί­κην συ­ο­τροφ­ιν λέ­ξις ἐδή­λω­σεν. ς γάρ πάρ’ ­μῖν κ τν βα­λά­νων οχο­ροι, ο­τως παρ’ α­τοῖς κ τν κε­ρα­τί­ων ­κτρέ­φον­ται. Πλήν ὅτι καὶ πα­ρα­φε­ρής ὁ καρ­πὸς ο­τος τῇ βδε­λυ­ρᾷ ­δο­νῇ. Τά μέν γάρ λοι­πά καρ­πο­φό­ρα φυ­τά ν τος νε­ο­βλά­στοις τν κλά­δων καὶ τος ἀκρέ­μο­σι βλα­στά­νει τὸ ν­θος καί τὸν καρ­πόν · του­τὶ δέ τὸ δέν­δρον ν ατῷ τῷ πρέ­μνῳ το καρ­πο ποι­ε­ται τήν βλά­στησιν, μι­κράν μέν γλυ­κύ­τη­τα φέ­ρου­σαν, πο­λύ δέ τὸ ­χυ­ρῶ­δες καί ­τρο­φον ­χου­σαν. Σα­φής δέ πάν­τως πρὸς τήν ­κό­λα­στον ἡδο­νήν τού­των ­μοί­ω­σις, το ­πο­στό­λου επόν­τος, ς πᾶσα ­μαρ­τί­α ἐκτὸς το σώ­μα­τος ­στιν, ὁ δέ πορ­νεύ­ων ες τὸ ­διον σ­μα ­μαρ­τά­νει. Ο γάρ πρὸς τήν λυσ­σώ­δη μί­ξιν ­ρε­θι­σμοί ξ α­το τοῦ σώ­μα­τος πν  τὸ γό­νι­μόν του α­μα­τος καὶ μυ­ε­λ­δες ­ξοί­σου­σι. καὶ ο­τως ὁ το δέν­δρου τς ­μαρ­τί­ας καρ­πὸς κ πρέ­μνου τιν­ὸς βλα­στάνει το σώ­μα­τος, μι­κρν μὲν ἔ­χων τήν ἡδο­νὴν, πολύ δέ τὸ τού­του ­χυ­ρῶδες, τὸ ν τῷ πυρὶ τῷ ­σβέ­στῳ τα­μι­ευ­ό­με­νον.

« Ες ­αυτ­ὸν δέ ­λθν εἶπέ· Πόσοι μί­σθι­οι το­ῦ πατρός μου πε­ρισ­σεύ­ον­ται ρ­των; ἐγὼ δέ λιμῷ ἀπόλλυ­μαι.  Ὁ μέν ον ν ν τού­τοις, ν οἷς εἶναι εἰκὸς τὸν χοί­ροις συν­δι­αι­τώ­με­νον. Ἀν­τί τς ἀφθάρ­τουν καὶ μα­κα­ρί­ας στο­λς, ἐνδε­δυ­με­νος δι­ε­­ῤῥω­γότα καὶ ρα­κώ­δη, ­περ ὁ μέθυσος καὶ πορ­νο­κό­πος, κα­θώς πα­ροι­μί­α φη­σί, πε­ρι­βάλ­λε­ται· ν­τί δέ τς ἀφθό­νου τρα­πέ­ζης ο­δέ τς χει­ρώδους τρο­φς κο­ρεν­νυμέ­νος. Μό­λις δὲ τς μέ­θης ­πέ­νηψε, μόλις ν αἰσθήσει γέ­γο­νεν οου κα­κο­ῦ ν δο­λος, μό­λις ­πέγνω ο­ον νθ’ οἵου βί­ον λ­λάξα­το · ­νε­λο­γί­σα­το τήν κ τς ­στί­ας τς πα­τρι­κς ­να­χώ­ρη­σιν, τήν πρὸς τὸν δυ­σώ­δη βί­ον τν χοί­ρων ο­κεί­ω­σιν, τήν τοῦ τι­μί­ου πλού­του δι­α­φο­ράν, τήν ­νδει­αν ν συ­νήν, καὶ μελετᾷ τς με­τα­με­λεί­ας τά βή­μα­τα. Προ­ση­κόν­τως δέ ε­πεν, ες ­αυτ­ὸν ­πα­νελ­θν, ο γάρ ν εἰς αυτ­ὸν, λλ' ες τήν ­μαρ­τί­αν κ­κε­χη­νώς, ς ε­ναι δ­λον ἔξω ­αυ­το τὸν ­μαρ­τά­νον­τα γί­νε­σθαι, καὶ ἑξε­στη­κό­τα, ς τούς οἰνόφλυ­γας. Ες ­αυτ­ὸν τοί­νυν ­πα­νελ­θν, καὶ βύ­θι­ον στε­νά­ξας καί γο­ε­ρόν· Πόσοι μί­σθι­οι το­ῦ πα­τρός μου, φη­σί, πε­ρισ­σεύ­ον­ται ρ­των ; ­γὼ ­δὲ λιμῷ ­πόλ­λυ­μια, ­λε­ει­νς ἀπεφθίγξα­το. Κα­λή τς με­τα­νοί­ας ρ­χὴ τὸ γν­ναι τίνες τέ ­μεν πρό­τε­ρον, καί ὅ τι γε­γό­να­μεν. Ὁ μέν ον μ­με­λε­τή­σας ἅττα δή πρὸς τὸν πα­τέ­ρα εἰπεῖν παλιμ­πό­ρευ­τος ἴε­το.

Καὶ ­να­στάς λ­θε πρὸς τὸν πα­τέ­ρα αὐτο­ῦ. Πό­θεν ­να­στάς; πὸ το­ῦ πτώ­μα­τος δη­λα­δή, τς ν τ κακῷ κα­θέ­δρας· λ­θε δέ τῇ προ­αι­ρέ­σει, τῇ με­τανοίᾳ, τῇ το­ῦ βί­ου ­πα­νορ­θώ­σει, τῇ φυ­γῇ τῆς ­μαρ­τί­ας, τῇ ­πο­τρο­πῇ τν ­δο­νν. Τί ον ὁ φι­λό­στορ­γος Θεὸς καί Πα­τήρ; ­μοῦ τε ε­δε τὸν πα­ῖδα τς θη­τεί­ας ἑαυτ­ὸν το­ῦ βδε­λυ­ρο πο­λί­του κ­στήσαν­τα, καὶ πρὸς τήν πα­τρι­κήν ἑστίαν πα­λιν­δρο­μή-σαν­τα, καὶ οὐκ ­πώ­σα­το τὸν δρα­πέ­την, οκ ­πεπέμ­ψα­το τὸν φυ­γά­δα, καὶ λ­ειπο­πά­τρι­δα, οκ ἐβδελύ­ξα­το τὸν τς συ­ώ­δους δυ­σο­σμί­ας π­όζον­τα, ἀλλὰ πρὸς ­πάν­τη­σιν ­δρα­με, προ­φθά­νει γάρ το θε­οφι­λαν­θρω­πί­α τήν με­τέ­ραν δι­ά­νοι­αν· καὶ δρα­μν, καὶ ἀπρὶξ ναγ­κα­λι­σάμε­νος κα­τε­φί­λει τὸν τρά­χη­λον. ­ρᾷς πώς φα­νε­ρς ­πο­γρά­φει τὸ τς οἰκο­νο­μίας μυ­στή­ριον, καὶ τήν περὶ τὸν ν­θρω­πον το­ῦ θε­ο ἀγαθ­ό­τη­τα, μα­κράν αὐτο­ῦ γε­νο­μέ­νου, δι­ά τς τν παθν γειτ­νι­ό­τη­τος, κε­νώ­σας ­αυτ­ὸν, καὶ δρα­μν κ τν ο­ρα­νί­ων ­ψί­δων ­ναγ­κα­λί­σα­το, καί φι­λε, οκ λ­λο μέ­λος, λ­λα τὸν τρά­χη­λον, τὸν ­πο­βα­λόν­τα τῆς ν πα­ρα­δεί­σῳ πρώ­της ν­το­λς τήν ζεύ­γλην, καὶ ς δά­μα­λιν πα­ροι­στρή­σαν­τα πρὸς τήν συμ­βου­λί­αν τοῦ δρά­κον­τος. Διὰ δέ το­ῦ φι­λή­μα­τος τί­θη­σι τῷ τρα­χήλῳ τὸν ζυ­γὸν τν ε­αγ­γε­λι­κν ν­το­λν. Ε­πε δέ ατῷ ὁ υ­ος·

Πά­τερ, ­μαρ­τον ες τὸν ο­ραν­ὸν, καὶ ­νώ­πι­ον σου, καὶ ο­κέ­τι εμὶ ­ξι­ος κλη­θ­ναι υ­ός σου. Τί­νος ­νε­κεν ες τὸν ο­ραν­ὸν ­μαρ­τῆ­σαι φη­σιν; Ἤ­δει ς πα­τρὶς ν ατῷ τν ο­ρα­νν ­πόλ­αυ­σις,  πέπειστο ὡς εἰ μή πα­ρέ­βη τήν ν­το­λήν, ἥν ἄν ἐν μετοχῇ τν ο­ρα­νί­ων ­γα­θν · γάρ ο­ρα­νν βασιλεί­α τῷ ν­θρώ­πῳ ­τοί­μα­σται · ο­τως ε­πόν­τος τοῦ πὶ θρό­νου δό­ξης κρι­το · Δε­τε, οἱ  ε­λο­γη­μέ­νοι το Πα­τρός μου, κλη­ρο­νο­μή­σα­τε τήν ­τοι­μα­σμέ­νην ­μῖν βα­σι­λεί­αν, ἅτε οὖν πε­πει­σμέ­νος, ς κλ­ρος α­το ν ὁ οὐρανὸς, ὅν κα­τα­λι­πών πλημ­μέλησεν, ες τόν ο­ραν­ὸν ­μαρ­τῆ­σαι φη­σιν.

Εἶπε δέ ὁ πα­τήρ πρὸς τούς δού­λους α­το· ξε­νέγ­κα­τε τήν στο­λήν τήν πρώ­την, καὶ ν­δύ­σα­τε ατὸν, καὶ δό­τε δα­κτύ­λι­ον ες τήν χεί­ρα α­το, καὶ ­πο­δή­μα­τα ες τούς πό­δας α­το. Δο­λοι ο τοῦ μυ­στη­ρί­ου τς χά­ρι­τος κή­ρυ­κες καί δι­ά­κο­νοι, ο δι­ά το ­γί­ου βα­πτί­σμα­τος τήν στο­λήν μ­φι­εν­νύν­τες, οὐκ λ­λην, λ­λὰ τήν πρώ­την, ς δι­ά πα­ρα­κο­ς ­γυ­μνώθη ὁ ν­θρω­πος, ­μα τῇ γεύ­σει­ γυ­μνὸν ­αυτὸν θεσ­σά­με­νος. Καί πε­ρί τήν χεί­ρα τί­θη­σι τὸν δα­κτύλιον, ­λευ­θέ­ρων ατὸν τς δου­λεί­ας το τς ­μαρ­τί­ας πο­λί­του, καὶ δι­ά τς ν τῇ σφεν­δό­νῃ γλυ­φς τήν ­πα­νά­λη­ψιν τς εἰκο­νος δη­λν, ν ­πέ­κρυ­ψε τῇ κό­πρῳ, τῇ τς σαρ­κός φη­μι ῥυ­πα­ρί­α. ­σφα­λί­ζε­ται δέ καὶ τούς πό­δας τος ­πο­δή­μα­σιν, ς ν μή γυ­μνή τῇ πτέρ­νῃ τῇ κε­φα­λῇ τοῦ ὄφε­ως πά­λιν ἁλώ­σιμος γέ­νη­ται. Εἶεν δ' ν ­πο­δή­μα­τα ὁ τς ε­αγ­γελικῆς πο­λι­τεί­ας γ­κρα­τής, καὶ κα­τε­σκλη­κώς βί­ος, ὁ θραύ­ων δι’ ­αυ­το καὶ πε­ρι­κλν τάς τς ­κάν­θης ἀκ­μάς, καὶ κω­λύ­ων ξ ­φα­νος καὶ λε­πτς ρ­χς τήν ­μαρ­τί­αν ν τῇ ψυ­χῇ πα­ρεισ­δύ­ε­σθαι.

Καὶ θύ­ει τὸν μό­σχον τὸν σι­τευτὸν, τὸν ­σπιλον ὄντως καί κα­θαρ­όν, ὅν ­μω­μος ­τε­κε δά­μαλις, τὸν μό­σχον τὸν πρᾶον καί ­με­ρον, τὸν τούς κτεί­ναν­τας ατὸν ταύ­ρους καὶ κύ­νας μή κε­ρα­τίσαν­τα* τοῦ­το ες θυ­σί­αν δί­δω­σιν ὁ πα­τήρ· Το­σοῦ­τον γάρ ἠγά­πη­σεν ὁ θεὸς τὸν κό­σμον, ­στε τὸν Υἱὸν α­το­ῦ τὸν μο­νο­γε­ν δο­ναι λύ­τρον ν­τί πολ­λν.

Καὶ ἤρξαν­το εὐφραίνε­σθαι. Αὕτη ν ε­φρο­σύ­νη, ν λ­λα­χο­ῦ δε­πνον καὶ γά­μον ­νο­μά­ζει τὸ Ε­αγ­γέ­λι­ον. Γέ­γο­νε γάρ, ς ­λη­θς, τῷ θεῷ τν ν­θρώ­πων σω­τη­ρί­α ε­φρο­σύ­νης ­πό­θε­σις · καὶ γάρ ἐνε­νέκρω­το τῇ ­μαρ­τί­ᾳ φύ­σις ἡμῶν, ­νε­ζω­ώ­θη δέ τ Χρι­στῷ.

Ὁ υἱός μου γάρ, φησίν, οὕτος νε­κρός ν, καὶ ­νέ­ζη­σε, καὶ ­πο­λω­λς ν, καί ε­ρέ­θη,  Τούτ' ­ριδή­λως ­πέ­δει­ξε κἄν ν τῇ πα­ρα­βο­λῇ τοῦ μ­πε­σόν­τος ες τούς λη­στάς. Καὶ ατὸν γάρ κ τν πλη­γν ἡμιθνῆτα γε­νό­με­νον ­νε­ζώ­ω­σε. Τὸ δέ ­πο­λω­λώς καὶ ε­ρέ­θη, συν­άδει τῇ πα­ρα­βο­λῇ το ­πο­λω­λό­τος προ­βά­του, καὶ τς ­πολ­λυ­μέ­νης δραχ­μς, ἥν εὑ­ροῦσα το θε­ο σο­φί­α χαί­ρει καὶ γέ­γη­θ­ε. Διὰ δέ τοῦ δει­κτι­κς εἰπε­ῖν. Ο­τος υἱὸς μου, ­δει­ξεν, ς ὁ  ἕτε­ρος υ­ἱὸς οὔτε νε­νέ­κρω­το πώ­πο­τε, ο­τε ἀπώλε­το.*****

 

Ἦν δέ ὁ υἱὸς α­το­ῦ ὁ πρε­σβύ­τε­ρος ν ἀγρῷ, καί ς ρ­χό­με­νος γ­γι­σε τῇ οἰ­κί­ᾳ, ­κου­σε συμ­φωνίας καί χο­ρν, καὶ ὠρ­γίσθη, καὶ οκ ­θε­λεν εἰσελ­θεῖν. Ἀ­γρὸν Γρα­φή πολ­λα­χο­ῦ τὸν κό­σμον κα­λε, ν ὧ καὶ τάς θυ­γα­τέ­ρας ­ε­ρου­σα­λήμ ν τῷ Ἄσμα­τι Νύμ­φη ρ­κί­ζου­σα ­λε­γεν· ρ­κι­σα ­μᾶς, θυ­γα­τέ­ρες ­ε­ρου­σα­λήμ, ν τας δυ­νά­με­σι, καὶ ν τας­σχύσεσι το ­γρο» καὶ τ Νυμ­φίῳ δι­α­λε­γο­μέ­νη, φησίν λ­θέ, δελ­φι­δέ μου, ἐξέλ­θω­μεν εἰς ἀ­γρόν». λ­λά καὶ με­γά­λη τοῦ Ε­αγ­γε­λί­ου φω­νή τροπικς ἀγρὸν τὸν κό­σμον ­κά­λε­σεν. ­πη­νίκα γάρ ὁ Σω­τήρ τος μα­θη­τας τήν πα­ρα­βο­λήν τν ζι­ζα­νί­ων ­σα­φήνι­ζεν, ἀγρὸν τὸν κό­σμον ρ­μή­νευ­σε. καὶ μήν καὶ ἀ­γρὸς ὁ κό­σμος ο­τος ἐστιν, ὁ ­χων τάς δύ­ο ἀληθού­σας, ν μί­α πα­ρα­λαμ­βά­νε­ται, καὶ λ­λη ­φί­ε­ται· καὶ ὁ ­γρὸς δέ, ὅν ἠγο­ρα­κέ­ναι φη­σιν ὁ το με­γά­λου δεί­πνου τήν κλ­σιν πα­ραι­τη­σά­με­νος, ες ταύ­την φέ­ρει τήν ν­νοι­αν. ­πεὶ γον ο γ­γε­λοι λει­τουρ­γι­κά εἰσι πνεύ­μα­τα, ς φη­σιν ὁ ­πό­στο­λος, ες δι­α­κο­νί­αν ­πο­στελ­λό­με­να, καὶ οἱ μέν α­τν τν ­θνν προ­ε­στή­κα­σιν, ο δέ ν ἑκά­στῳ τν ν­θρώ­πων εσὶ πα­ρε­πό­με­νοι, ­κό­λου­θον ­ρα ο­τω νο­ε­σθαι, ς ­κεν ξ ­γρούς πρε­σβύ­τε­ρος ἀδελ­φὸς, ὅς ­λθ­εν ἀπὸ τν προ­νοουμέ­νων ­θνν, ἀπὸ τν κα­τά μέ­ρος ἀν­θρώ­πων, ἀπὸ τν τοῦ ­γρο, ­γουν τοῦ τ­δε βί­ου προ­νοι­ν τέ καὶ δι­οι­κή­σε­ων * ν τῷ κό­σμῳ δέ ­πο­στέλ­λον­ται. Εἰ­κό­τως οὖν λέ­γει ξ ­γρο ­λη­λυ­θέ­ναι τὸν πρε­σ­βύ­τε­ρον ἀδελ­φόν. Τὸ μέν­τοι ὠρ­γίσθη, καὶ οκ ­θε­λεν εἰσελ­θεῖν,  μή τὸν κ βα­σκα­νί­ας θυμ­ὸν μ­φαιίνειν νο­ή­σω­μεν, μη­δέ πρὸς τοῦ­το κα­το­λι­σθήσω­μεν ν­δει­ας φρε­νν, λ­λὰ τήν με­τά θαύ­μα­τος κ­πλη­ξιν μ­φαί­νειν νο­ή­σω­μεν. Καί γάρ ­ξέ­στησαν αἱ τν γ­γέ­λων δυ­νά­μεις, κα­τα­νο­ο­ῦ­σαι τήν τοῦ θε­ο­ῦ περὶ τὸν ν­θρω­πον ­γα­θό­τη­τα. Διὰ τοί τοῦ­το καὶ τς πα­ρα­βο­λς δρα­μα­τουρ­γί­α λό­γον μ­φαί­νει μ­φαν­το­ρικ­ὸν τς τοι­αύ­της κ­πλή­ξε­ως. ­χω δέ διε­ξι­έ­ναι καί ­τε­ρόν τι ἀπο­ῤῥ­η­τον, δι’ ο λέ­γε­ται ὀργι­σθ­ναι ὁ πρε­σβύ­τε­ρος ­δελ­φός, καὶ ε­πεν τῷ πα­τρί.

 

­δού το­σα­ῦ­τα ἔτη δου­λεύ­ω σοί, καὶ ο­δέ­πο­τε ν­το­λήν σου πα­ρέ­βην, καὶ ἐμοὶ ο­δέ­πο­τε ­δω­κας ­ρι­φον, ἵνα μετά τῶν φί­λων μου εὐφρανθῶ. Ὅ­τε δέ υός σου ο­τος, ὁ κα­τα­φα­γών σου τὸν βί­ον με­τά πορ­νν, λ­θε, καὶ ­θυ­σας ατῷ τὸν μό­σχον τὸν σιτευ­τόν.  Διὰ τού­των γάρ καὶ τν ­ξῆς μ­φαί­νει ὁ Κύ­ρι­ος, ς παρα­βάν­τος τήν  ν­το­λήν τοῦ πρω­το­πλά­στου Ἀδὰμ, πέσχι­στο τῆς γῆς ὁ ο­ραν­ὸς, καί ἐκ­πο­λε­μώ­με­νοι ἦσαν πρὸς τούς ν­θρώ­πους ο γ­γε­λοι ­ρῶν­τες τὸν Δε­σπό­την π' α­τν ὑβ­ρι­ζόμε­νον· ἀφ' ο δέ ὁ το ΙΙατρὸς, ὅρος καὶ Λό­γος τὸν ἐχθρ­ὸν α­τοῖς καὶ μι­σού­με­νον ­νέ­λα­βεν ν­θρω­πον, καὶ ες ο­ρα­νούς ­νή­γα­γε, τήν τοι­αύ­την ­χθραν δι­έ­λυ­σε. Καὶ το­το ­πο­στο­λι­κή θε­η­γο­ρί­α σα­φς πα­ρί­στη­σι λέ­γου­σα· Εἰρη­νο­ποι­ήσας δι­ά το α­μα­τος το Υἱοῦ τόν τά ν οὐρα­νῷ καὶ τά πὶ γῆς. ­στε τό, χα­ρά γί­νε­σθαι ν ο­ρανῷ  ἐπὶ τος με­τα­νο­ο­σα ­μαρ­τω­λοῖς, με­τά τήν το Κυ­ρί­ου γέ­γο­νεν ἐναν­θρώπη­σιν, καὶ με­τα­ξύ γ­γέ­λων καὶ ν­θρώ­πων εἰρη­νοποί­η­σιν. ­ταν οὖν ­κού­σης, ς ρ­γίσθη ὁ πρε­σβύ­τε­ρος δελ­φὸς, καὶ ε­πε τ πα­τρὶ τ­τα δή καί ἐφθέγ­ξα­το, τήν κα­τά τν ν­θρώ­πων προ­τέ­ραν τν γ­γέ­λων ­πέ­χθ­ει­αν νό­η­σον · ὅταν δέ πά­λιν τὸν πα­τέ­ρα τος λό­γοις ατὸν τι­θασ­σεύ­ον­τα, καί πρὸς τόν δελφὸν ε­με­νς ­χειν πα­ρα­σκευ­ά­ζον­τα, τήν λύ­σιν τς ἔχθρας μ­φαίνε­σθαι. λ­λὰ τὸ ρητὸν α­θις ἐπα­να­λά­βω­μεν. ­δού το­σαῦτα  ­τη δου­λεύ­ω σοί, καὶ ο­δέ­πο­τε ν­το­λήν σου πα­ρλ­θον. Πα­ῤῥ­η­σίας καὶ ­λη­θεί­ας μ­πλε­ως φω­νή. ν γάρ το­σο­τοι αἰῶσι λα­τρεύ­ου­σα τ θεῷ νο­ε­ρά τν γ­γέ­λων φύ­σις ο­δέ­πο­τε πα­ρλ­θε θε­ο ν­το­λὴν, καί­τοι τς φύ­σε­ως δε­χό­με­νης τήν ες τὸ χε­ρον τρο­πήν, ς κ το πε­σόν­τος ­ω­σφό­ρου μαν­θά­νο­μεν. Καὶ ο­δέ­πο­τε μοί ­δω­κας ρι­φον. * ­ρίφους τοὺς ­μαρ­τω­λούς ­νο­μά­ζει τὸ Ε­αγ­γέ­λι­ον. Φησὶν οὖν ς ο­δέ­πο­τε τι­νά τν ­σε­βῶν ν­θρώ­πων καί βδε­λυ­ρν, οἷς ­πη­χθ­ό­μην ἐ­γώ, ες ὅλε­θ­ρον δέδω­κας χά­ριν ἐμήν· ­πέρ δὲ τς τν ν­θρώ­πων σω­τη­ρί­ας ατὸν τέ­θο­κας τὸν Μο­νο­γε­ν. Τί οὖν ὁ κοιν­ὸς Πα­τὴρ καὶ Δη­μι­ουρ­γός.

Τέ­κνον, σὺ πάν­το­τε μέτ’ ἐμού ε, καί πάν­τα τά ἐ­μὰ σά ἐστιν. Ε­φραν­θῆ­ναι δέ καί χα­ρ­ναι ­δει, ὅτι ὁ ­δελ­φός σου ο­τος νε­κρὸς ν, καί ἀνέ­ζη­σε, καὶ ­πο­λω­λς ν, καί ε­ρέ­θη. Ὁ­ρᾶς ὅπως εἰρη­νο-ποι­ε, καί λύ­ει τὸ τς ­χθρας με­σ­ότοι­χον, εἰς ν συ­νάπτων, ἅπερ πρώ­τη ­χθρα δι­έ­σχι­σεν ; Ὁ γον αὐτοῖς ρ­γοις ­πλή­ρω­σε, το­το δι­ά τν λόγων τῆς πα­ρα­βο­λς ­σχη­μά­τι­σεν, ν ταυτῷ δη­λοποιή­σα,καὶ τήν πά­λαι τν γ­γέ­λων πρὸς ν­θρώ­πους ­πέ­χθει­αν, καὶ τήν ­στε­ρον γε­νο­μέ­νην κα­ταλ­λα­γήν δι­ά τοῦ ἑ­νώσαν­τος τ ἰδίῳ α­μα­τι τος οὐρα­νί­οις τά ­πί­γει­α Χρι­στο το ­λη­θι­νο θε­ο ἡμῶν, το σύν Πατρὶ καί ἁγίῳ Πνεύ­μα­τι δο­ξα­ζο­μέ­νου νν, καί ­εί, καὶ ες τούς α­ῶ­νας τν αώ­νων. ­μήν.

 

Εσπερινές Ομιλίες

Σεβασμιωτάτου

IMG 1255

 

Δράσεις

Ενημέρωση

mitro daniil

theiokirigma

epikairoilogoi

libraryfont

video

filanthropia

ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Bible