logo


Κήρυγμα Κυριακῆς 22.1.2017

Κυριακή λβ΄ Ἐπιστολῶν

(Α’ Τιμ. δ΄ 9-15)

 

Κάθε νθρωπος πιστεύει σ «κάποιον» Θεό. Τ ζήτημα εναι σ ποον Θε πιστεύει κα πι σημασία χει πίστη ατ στ ζωή του. Γιατί   ζω κα   δραστηριότητα το νθρώπου μέσα στν κόσμο ξαρτται μεσα κα πόλυτα π τν « Θε », στν ποο πιστεύει.

  Θες πο πέθανε…….

            πάρχουν νθρωποι πο «πιστεύουν», τι Θεός... Πέθανε!         «δν ζε πι Θες», λένε. Εναι κενοι πο χουν διαγράψει τ νομα το Θεο π τν κατάλογο « τν ζώντων ». Μαζ δ μ τν Θε χουν καταργήσει κα τ νόμο Του. Γι  μία κόμη φορά, στς μέρες μας, νθρωπος χει λησμονήσει τν Θε κα χει σπάσει τς πλάκες το νόμου Του. Οτε Θεός, οτε Νόμος Θεο! « Νόμος σθένησε  ργε τ Εαγγέλιον». Κα τ σπουδαο εναι, τι τν «κεν» θέση το Θεο προσπαθε ν τν καταλάβει διος νθρωπος. Ατς γίνεται τώρα « Θες » κα « νομοθέτης ». Γι’ αὐτ κα κάνει τι το ρέσει: « ατό μου ρέσει κα θ τ κάνω », λέει σύγχρονος νθρωπος. Κα « ατ » πο το ρέσει μπορε ν εναι τελείως ντίθετο κα παράδεκτο π τν θεϊκ κα εαγγελικ  νόμο. Μπορε ν εναι κλοπή, δικία, πορνεία, μοιχεία, φόνος. στόσο, νθρωπος, πού πιστεύει τι Θες πέθανε, δν δοκιμάζει καμι δυσκολία ν κάνει στ ζω του τ πι φοβερ μαρτήματα κα τ πι πάνθρωπα γκλήματα, πως τ διαπιστώνουμε στν καθημεριν ζωή: ο φημερίδες εναι γεμᾶτες μ περιστατικ θικς κα κοινωνικς παρεκτροπς. Τ δελτία εδήσεων μεταδίδουν συνεχς γεγονότα βίας κα γκληματικότητας. νας γνωστς Ρσος ρθόδοξος συγγραφέας, περιέγραψε τν κατάσταση ατ μ μία χαρακτηριστικ φράση: « ν Θες πέθανε, τότε λα πιτρέπονται»!

Ἀλλ ν Θες πέθανε, δν θ ταν πραγματικς Θεός. Θεο πο πεθαίνουν εναι κατασκευασμένοι θεοί. Εναι τ εδωλα τν νθρώπων, τ ποία περιγράφει πολ ραία Δαυδ (Ψαλμ. 113, 12). ληθινς Θες δν μπορε ν πεθαίνει. ληθινς Θες εναι ζωντανς Θεός!

Μέσα στ σκοτάδι τς σύγχρονης «θεΐας» κα πελπισίας, πάρχουν ετυχς κα τ φτα τς Πίστεως κα τς λπίδος: εναι ο νθρωποι κενοι πο πιστεύουν «π θέον ζντα», πως λέει πόστολος Παλος .

            Διότι πάρχει κα λλη ψη το νομίσματος. Κα πρέπει ν εναι κανες τυφλς γι ν μ βλέπει μέσα στ σύγχρονη ζω κα τν λλη ατ ψη τς πραγματικότητος. πάρχουν λοιπν στς μέρες μας κα ο νθρωποι πο πιστεύουν τι Θες ζε κα κυβερνάει τν κόσμο, τν στορία κα τ ζω το κάθε νθρώπου. Γι ατος Θες εναι ζωντανός, διότι πιστεύουν στ Θε το χριστιανισμο(κα χι στ Θε τν φιλοσόφων), πού δν εναι «Θες νεκρν, λλ ζώντων» (Ματθ. κβ’ 32), πως μς βεβαιώνει διος Κύριος ησος.

πίστη στ ζωνταν κα ληθιν Θε κδηλώνεται κα κφράζεται μ ντίστοιχα ργα ζως, γάπης κα δημιουργίας. σοι κόμη στν ποχ μας ζον  μία νώτερη πνευματικ ζωή, σοι γαπον κα κτινοβολον γύρω τους τν γάπη, τ ζω κα χαρ σοι δημιουργον μέσα σ ναν κόσμο φθορς, μολύνσεως κα καταστροφς, εναι κενοι πο ξακολουθον ν πιστεύουν «π Θε ζώντι». Διότι μόνο ζωντανς κα ληθινς Θες μπορε ν συγκινήσει τν νθρωπο κα ν τν δηγήσει σ μία ζω δημιουργίας κα καρποφορίας.

πίστη στ ζωνταν κα ληθιν Θε το χριστιανισμο εναι μόνη λύση στ πνευματικ διέξοδο τοῦ σύγχρονου νθρώπου. πίστη ατ θ γεμίσει τ κενό, πού πάρχει σ πολλς νθρώπινες πάρξεις, θ τερματίσει τς μηδενιστικς κα χαοτικς τάσεις τν νέων τῆς ποχς μας, θ διώξει τν πελπισία κα τν πογοήτευση π τς νθρώπινες καρδιές. πίστη στ Θε το χριστιανισμο θ ναστηλώσει τς θικς ξίες τς νθρωπότητας, θ δώσει νόημα κα περιεχόμενο στν πίγεια ζω κα θ ξαναρχίσει στ νθρώπινα χείλη τ γλυκ χαμόγελο τς λπίδας.

            Ατ τ σχατα χρόνια ς εχόμαστε ν εναι κα τ τελευταῖα χρόνια της πιστίας  κα  θεΐας, κα Χαραυγ μις καινούριας ποχς Πίστεως στ ζωνταν κα ληθιν Θεό.